هرچه کف پیستون ضخیم تر باشد
باید توجه نمود که حلقه باید به راحتی در شیار حلقه پیستون قرار گرفته و جای حرکت داشته باشد. تعدا رینگها در هر پیستون بسته به گونه موتور و حجمی گزینه حیث از سه تا پنج و گاهی تا هفت رینگ متغیر میباشد. البته چنانچه کف پیستون خیلی داغ شود ممکن میباشد باعث خود سوزی شود در عاقبت ترتیب احتراق به نیز می خورد و ممکن هست موتور آسیب ببیند . در بعضی از موتورهای رینگ های روغن نیز از بالا و نیز در ذیل انگشتی پیستون گزینه به کارگیری قرار می گیرند در ضمن هر رینگ اهمیت یک دهانه هست که کلیدی گشوده و بسته نمودن آن می اقتدار قطر حلقه ها را در موقع نصب نمودن روی پیستون یا این که قرار دادن پیستون داخل سیلندر ، ناچیز و بسیار کرد. در حین حرکت انبساط فشار وارد بر حلقه های حجمی چنان بسیار میباشد که منجر پیچش آن ها می شود. البته ارتقا ضخامت کف پیستون سبب ارتقا وزن آن می شود . در اکثری از موتور ها از پیستون کف تخت به کار گیری می شود . بیش از 60 % اصطکاک داخل موتور از حرکت تیم پیستون ناشی می شود ، بدین ترتیب این قسمت از اصلیترین بخشهای تمرکز به جهت بهبود عملکرد موتورها است. فلز اینوار آلیاژ فولاد نیکل دار است که از 36 درصد نیکل ، 63.8 درصد آهن ، 0.2 درصد کربن تشکیل می شود . پیستون ها معمولا از آلیاژ آلومینیوم چدنی ساخته می شوند. ما چنانچه وابستگی به مواد اول و به ارز داشتیم، امروز خیلی خیلی مبتلا مشکل میشدیم، ولی آفریدگار را شکر در زمینه تامین مواد حساس گزینه نیاز کمپانی که همان آلیاژهای آلومینیوم و آلیاژهای فولاد است، تماما متکی به منابع داخلی هستیم. دارای افتخار اعلام می کنم ما امروز از شرکتهای خودروسازی روسیه، خریدار داریم و درحال طراحی و مهندسی سفارشات آن ها هستیم. امروز که رکورد 5 میلیون عدد پیستون را رد میکنیم، قسمتی از آن برعهده این 3 خطی بوده که خودمان احداث کردیم و اصلی افتخار اعلام میکنیم که همین 3 تا خط به طور کامل عملیاتی و تولیدی الان زیر بار هستند و انشاءالله در سال 99 هم دارایی کمپانی بر مبنای گنجایش همین خطوط دیده شده است. اتفاقی که امروز در کمپانی تولیدی پیستون کشور ایران افتاده همین است که در زمینههای متفاوت به قدری صاحب و مالک دانش، مهارت و تجربه هستیم که سه خط ایجاد کامل اهمیت ظرفیت 1 میلیون و 200 هزار عدد در کل و هر خط 400 هزار پیستون در سال را به طور کامل مهم اتکا به دانش خودمان منش اندازی کردیم، به این معنی که از چینش ماشینآلات، انتخاب ماشینآلات، هماهنگی دستگاه ها و از ساختن فیکچرها، برنامهنویسی CNC، ساختن ابزارهای کنترلی بسیار دقیق و پیشرفته در حد دهم و صدم میکرون، کل همین کارها را مهم مهندسین خودمان انجام دادیم. امسال در پیستون سازی ایران در تبریز ۳ خط جدید اساسی ظرفیت ۱میلیون و ۲۰۰هزار پیستون طراحی شده و در حال تولید فرآورده است. با همین اکنون برای موقعیت نو خودمان را توسعه دیتا ایم، اهمیت تاکید آقای ایروانی یک تیم مضاعف مجرب در این زمینه در گروه قطعات خودرو عظام رخ گرفته که ما یک مقدار دقیقتر و هدفمند در بازارهای سایت شرکت پیستون سازی تبریز صادراتی عمل کنیم. پیستون ایران در سال 1352 در هنگامی که اولی جرقههای قطعه سازی در سرزمین شکل گرفت، اساسی سرمایهگذاری مشترک یک گروه ایرانی حساس کمپانی ماهله آلمان (Mahle) تاسیس شد و تولید خودش را در راستا تولید اشکال پیستونهای اتومبیلهای دیزلی و بنزینی شروع کرد. 1373 حداکثر یک میلیون عدد پیستون بوده، در حالی که سپس از سرمایهگذاری و توسعهای که بخش خصوصی از سال 72 شروع کرد، ما امروز ساخت 5 کالا را به 74 محصول از گونه های پیستون رسانده ایم. ما در واقع داریم راجع به 6 میلیون عدد پیستون در سال کلام میکنیم، بنابراین در زمینه تولید تعدادی پیستون حتما نفر اولیه هستیم؛ بلامنازع! ما مسافت دوچندان فراوان دوچندان حساس موسسات بعدی که در حوزه ساخت پیستون فعالیت دارند، اول هستیم. حتی هیچ فردی بیرون از نیروی انسانی شرکت، وارد نشده که در این راستا بیاید به جهت ما خدماتی ارائه کند. هیچ فردی از بیرون از کشور دعوت نکردیم که بیاید به ما خدمات راهاندازی خطوط تولید را بدهد. رییس هیات برهان شرکت پیستون جمهوری اسلامی ایران اساسی اشاره به رکورد تاریخی ساخت بیش از 5میلیون پیستون در 74 دسته در سال 1398 تاکید دارد: امروز علم در شرکت، نهادینه میباشد و ما می توانیم فارغ از اتکا به کمپانی ها و متخصصین خارجی، روند بسیار پیچیده طراحی و راه و روش اندازی خطوط ایجاد را کلیدی مهندسین و پژوهشگران کمپانی پیستون جمهوری اسلامی ایران انجام دهیم.