google-site-verification=2C4udZUURrBQ8PzfHJb1fuC78qofrYExl_7f99szS_w

استفاده از تبلیغات اینستاگرام برای افزایش نرخ بازگشت سرمایه2023-03-08

UTM چیست؟ + کاربردهای آن در دیجیتال مارکتینگ پارس پک

این قابلیت توسط گوگل ادز ارائه شده و باعث می‌شود تا کلیک‌های نامرتبط انجام نشده و هزینه تبلیغات را برای کلیک‌های بی‌نتیجه و بدون شانس تبدیل کاهش دهد. با استفاده از داده‌های دقیق به‌دست‌آمده از لینک‌های UTM، می‌توانید بودجه بازاریابی خود را بهینه‌تر مدیریت کنید. به‌جای این‌که بودجه خود را به‌صورت مساوی بین تمام کانال‌ها تقسیم کنید، می‌توانید آن را به کانال‌هایی اختصاص دهید که بیشترین بازدهی را دارند. این کار نه‌تنها به صرفه‌جویی در هزینه‌ها کمک می‌کند، بلکه باعث افزایش بازگشت سرمایه (ROI) نیز می‌شود. از آنجا که در این نوع تبلیغات پولی می‌توانید به‌طور دقیق هدف‌گذاری کنید، بهترین زمان برای استفاده از تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی زمانی است که بخواهید گروه مشخصی از مخاطبان را با هدف خاصی افزایش دهید.

تصور کنید یک کلینیک کاشت مو دارید و تبلیغ بنری شما به افرادی نشان داده شود که به دنبال اجاره خانه هستند. در این صورت چقدر احتمال دارد مخاطب هدف شما در بین آن‌ها باشد؟ احتمالش پایین است. بنابراین طراحی بنر تبلیغاتی شما هر چقدر هم که جذاب باشد، اگر به مخاطب درست نمایش داده نشود عملا بودجه تبلیغاتی شما سوخت خواهد شد.

برای سرمایه‌گذاران، دید واقع‌بینانه به بازدهی تبلیغات یا تولید محصولات جدید، اهمیت ویژه‌ای دارد. بعد از محاسبه سود پیش‌بینی‌شده می‌توانید نرخ بازگشت سرمایه را هم پیش‌بینی کرده و در حین برگزاری کمپین آن را رصد کنید. همچنین، همه ابزارها و پلتفرم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای هر نوع کسب‌وکاری مناسب نیستند. برای همین ضروری است که ابزارهایی را انتخاب کنید که با ویژگی‌ها و نیازهای کسب‌وکار شما همخوانی داشته باشند تا بهترین نتیجه را در اجرای استراتژی‌های بازاریابی کسب کنید.

به عنوان مثال، می‌توانید با اینفلوئنسرهایی که در حوزه فعالیت شما شناخته شده‌اند همکاری کنید و از آن‌ها بخواهید محصولات یا خدمات شما را به مخاطبان خود معرفی کنند. این روش به ویژه برای برندهای جدید بسیار موثر است و می‌تواند به سرعت مشتریان زیادی را جذب کند. همچنین، بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی با ایجاد تعامل مستقیم و انتشار محتوای جذاب و امکان وایرال‌شدن محتواها، به سرعت برند شما را مطرح می‌کند. ترکیب این روش‌ها، بسته به بودجه و اهداف شما، می‌تواند آگاهی از برند را به‌طور چشمگیری افزایش دهد.

این کار به شما کمک می‌کند تا تبلیغات مؤثرتری اجرا کنید، نرخ بازگشت سرمایه را بالا ببرید و سود بیشتری به دست بیاورید. در واقع، استفاده از ابزارهای مبتنی بر داده ، به شما امکان می‌دهد تا رفتار مخاطبان را بهتر درک کنید و پیام‌های خود را با دقت بیشتری تنظیم کنید. این سطح از شخصی‌سازی و هدف‌گیری مؤثر، تعامل بیشتری با مشتریان ایجاد می‌کند و در نتیجه نرخ بازگشت سرمایه را افزایش می‌دهد. در نهایت، بهره‌گیری از داده‌ها و شاخص‌های کلیدی عملکرد به شما کمک می‌کند تا تصمیم‌گیری‌های دقیق‌تر و مؤثرتری انجام دهید، از منابع خود بهینه‌تر استفاده کنید و بهبود مستمری در نرخ بازگشت سرمایه داشته باشید. این رویکرد، پایه‌ای استوار برای اجرای کمپین‌های بازاریابی موفق در دنیای دیجیتال امروز فراهم می‌کند.

صاحب پیج برای تولید محتوای خود با ارائه پست‌ها و استوری‌های متفاوت تلاش می‌کند اما با نادیده گرفتن ارسال در زمان مناسب و ضروری، بازدید خود را به میزان زیادی کاهش خواهد داد. به عنوان یک تخمین، می‌توانید هزینه‌های ماهانه خود را با مزایای سود ماهانه کمپین محتوای خود مقایسه کنید تا نرخ بازگشت سرمایه بازاریابی محتوایی را تعیین کنید. با این حال مزایای محیطی و عوامل پیچیده باعث پیچیدگی بیشتر در تعیین مقدار دقیق این محاسبه می‌شود.

بهتر است برای جلوگیری از این مشکل صفحه لندینگ را از نظر بهینه‌سازی عناصر مختلف مانند عنوان، محتوا، تصاویر و CTA بررسی کنید تا به بهترین نحو انجام شد. ریمارکتینگ را برای هدف قراردادن کاربرانی که قبلاً با سایت شما تعامل داشته‌اند، ایجاد کنید. نسخه تبلیغاتی خود را طوری تنظیم کنید که به طور مستقیم با این مخاطبان صحبت کنید. ممکن است بخواهید قیمت پیشنهادی خود را برای به حداکثر رساندن نمایش تبلیغ انجام دهید. همین‌طور اگر کلمه کلیدی اهمیت کم‌تری دارد پس نمایش تبلیغاتی آن نیز به حداقل رسانده شود.

با پیشرفت فناوری در سطح جهانی و محلی، برندها باید محتوای خود را به گونه‌ای ارائه دهند که برای مخاطبان محلی مرتبط و دسترس‌پذیر باشد. به عنوان مثال، فیس‌بوک در گذشته پلتفرم خود را برای ارائه محتوا به زبان‌های مختلف کاربران در مناطق گوناگون بهینه‌سازی کرد. این استراتژی بومی‌سازی، امکان دسترسی کاربران در سراسر جهان را فراهم کرد و به رشد سریع فیس‌بوک در مقابل رقبا کمک کرد. مدیران بازاریابی نیز ادعا می‌کنند که استفاده از محتوای بومی می‌تواند نرخ بازگشت سرمایه (ROI) را ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش دهد.

ساخت پیج و کانال در روبیکا، انتشار محتوا و نشستن به انتظار مشتری ساده‌ترین کاری است که همهٔ پیج‌ها و... شما بر اساس سابقه، توانایی‌ها، مهارت‌ها و شرایط شخصی هر کس، وظایفی را به او می‌سپارید که در آن می‌تواند بازدهی بالاتری داشته باشد. کار این ابزارها به‌صورت انسانی اگر غیرممکن نباشد، خیلی خیلی سخت است و به نیروهای زیادی نیاز دارد. حالا اگر کانالی بازدهی کمتری نسبت به پیش‌بینی‌ها دارد، با داده‌ها می‌توانید علت آن را بفهمید. تمام منابع سرور در اختیار شماست و به راحتی می‌توانید تغییرات مدنظرتان را اعمال کنید.امنیت، سرعت و پایداری بالا برای میزبانی پروژه‌های بزرگ.

تفاوتی ندارد که صاحب یک کسب‌وکار کوچک هستید، یا برندی بزرگ و پرمشتری دارید؛ بازاریابی اینترنتی به شما کمک می‌کند تا کسب‌وکار خود را به همۀ مخاطبانی که با اینترنت سر و کار دارند معرفی کنید. با اتوماسیون و سایر تکنیک‌ها و امکانات بازاریابی آنلاین، می‌توانید بدون محدودیت زمانی و به صورت 24/7 با مخاطبان خود در ارتباط باشید. بنابراین، هر زمانی که مخاطبی قصد خرید یا استفاده از خدمات کسب‌وکار شما را داشته باشد، در دسترس او خواهید بود و با پاسخگویی به سوالات و امکان ثبت سفارش، هیچ مشتری‌ای را از دست نخواهید داد. کمپین‌های تبلیغاتی بیشتر از تأثیر آن‌ها روی فروش فعلی، اطلاعات مفیدی برای برگزاری کمپین‌های آینده در اختیار ما می‌گذارند.

    {
  • ما ترجیح می‌دهیم که بیشترین بازده را از سرمایه‌گذاری خود به دست آوریم و به همین دلیل مهم است که بدانیم در برابر هزینه‌ای که پرداخت کرده‌ایم، چه نتیجه‌ای گرفته‌ایم.
  • |}
  • اما اگر هدف شما افزایش تعامل کاربران است، معیارهایی مانند تعداد لایک‌ها، نظرات، و به اشتراک‌گذاری‌ها اهمیت بیشتری دارند.
  • {
  • انتخاب کانال مناسب به پیام تبلیغاتی شما کمک می کند تا به افرادی که واقعاً به آن نیاز دارند برسد.
  • |}
  • ردیابی شامل برخی رفتارهای مخاطب مانند خرید، تکمیل فرم تماس یا ثبت‌نام در خبرنامه است.
  • گوگل و شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام و فیسبوک اطلاعات جامعی درباره‌ی مخاطبانی که تبلیغات شما را دیده‌اند ارائه می‌کنند.
  • {
  • برای اجرای یک استراتژی بازاریابی مبتنی بر داده، ابتدا باید شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) را تعیین کنید.
  • |}

اندازه‌گیری بازگشت نرخ سرمایه در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

روابط کسب‌وکار با مشتریان، کارکنان و همکاران همیشه باید جای انعطاف، تغییر و حتی قطع رابطه را داشته باشد. در ادامهٔ آن، استراتژی اشتباهی پیش می‌گیرید، تصمیم‌های غلط می‌گیرید، دیرتر می‌توانید اصلاح و بهینه‌سازی انجام دهید و مهم‌تر از همه، هزینهٔ هدررفتهٔ بالاتری خواهید داشت. از طرف دیگر، علت ناراضی‌بودن برخی کارفرماها از هزینه‌هایی که می‌کنند، انتظار سود مالی فوری و مشخص است. مثلاً با کمک ابزارهای اتومیشن ایمیل، در زمان مشخصی به همهٔ مشتریان راغب ایمیل ارسال می‌شود یا پس از انجام‌شدن کار خاصی از سوی مشتری مثل ثبت‌نام، ایمیل مرتبط برای او فرستاده می‌شود.

Contact Us
https://www.hamyarit.com/blog/%d8%aa%d8%a8%d9%84%db%8c%d8%ba%d8%a7%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%b3%d8%aa%d8%a7%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%85%d8%9b-%da%a9%d9%84%db%8c%d8%af-%d9%85%d9%88%d9%81%d9%82%db%8c%d8%aa-%d8%a8%d8%b1/
Email: info@www.hamyarit.com
Phone: 09145622900
, iran, iran

به این روش می‌توانید ترافیک ورودی وب‌سایت خود را به سرعت و با هزینۀ نسبتاً کمی افزایش دهید. یکی از محبوب‌ترین راهکارهای تبلیغات کلیکی، استفاده از گوگل ادز (Google Ads) برای نمایش وب‌سایت کسب‌وکار در بالاترین نتایج گوگل با تگ «Sponsored» است. هر کسب‌وکار، مشتریان بالقوه‌ای دارد که در گوگل یا سایر موتورهای جست‌وجو، به دنبال محصولات و خدمات مورد نظر خود می‌گردند. سئو (SEO) یا بهینه‌سازی صفحات وب‌سایت برای موتورهای جستجو، باعث می‌شود تا به مرور، وب‌سایت شما در میان نتایجی که گوگل به کاربران نمایش می‌دهد، رتبۀ بالاتری داشته باشد. این کار توسط متخصصین سئو و تولید محتوا و از طریق جست‌وجوی کلمات کلیدی و نگارش محتوای متنی یونیک بر اساس این کلمات و لینک‌سازی در مقاله‌های سایت انجام می‌شود. این روش یکی از موثرترین راه‌ها برای جذب ترافیک ارگانیک و بدون پرداخت هزینه است.

بازاریابی اینترنتی روشی برای جذب مشتری از طریق دنیای دیجیتال برای جذب ترافیک سایت و افزایش فروش است. در این مقاله، به بررسی جامع بازاریابی اینترنتی، اهمیت آن، انواع روش‌ها، مزایا و ابزارهای پرکاربرد آن می‌پردازیم. البته به این نکته توجه کنید که افزایش نرخ بازگشت سرمایه و برنامه‌ریزی برای رسیدن به این هدف، تا حد زیادی به تجربه‌های بازاریابی و تبلیغات سابق کسب‌وکار شما بستگی دارد.

در مقابل، برای برخی از مشاغل، تبلیغات سنتی مانند تلویزیون، رادیو یا چاپ ممکن است همچنان موثر باشد. انتخاب کانال مناسب به پیام تبلیغاتی شما کمک می کند تا به افرادی که واقعاً به آن نیاز دارند برسد. به عنوان مثال، بسیاری از کسب و کارهای کوچک و متوسط ​​که از تبلیغات در پلتفرم های دیجیتال مانند اینستاگرام و گوگل استفاده کرده اند، بازده سرمایه گذاری بین 5 تا 5 درصد را تجربه کرده اند. این بدان معناست که به ازای هر 5 میلیون دلاری که برای تبلیغات خرج می‌کنید، تا 5 میلیون دلار درآمد کسب کرده‌اید.

برای مثال، اگر متوجه شوید که یک کانال خاص نرخ تبدیل پایینی دارد، می‌توانید استراتژی بازاریابی خود را تغییر دهید. به عنوان مثال، اگر تبلیغات شما از طریق ایمیل، شبکه‌های اجتماعی یا تبلیغات پولی انجام شده‌باشد، مقدار utm_medium می‌تواند به ترتیب “email”، “social” یا “CPC” (تبلیغات کلیکی) باشد. تبلیغات پولی به هر نوع تبلیغی گفته می‌شود که شما برای دیده‌شدن کسب‌وکار خود هزینه پرداخت می‌کنید. با استفاده از استراتژی‌های مختلف تبلیغات پولی، مانند تبلیغ در موتورهای جستجو، شبکه‌های اجتماعی، تبلیغ ویدیویی، همسان و بنری، می‌توانید این روش را به‌طور موثر اجرا کنید. همکاری با اینفلوئنسرها در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند به سرعت برند شما را مطرح کند و اعتماد مخاطبان را جلب کند.

در ایران نیز با توجه به پتانسیل بالای تبلیغات دیجیتال، شرکت ها می توانند از این فرصت ها برای توسعه برند و افزایش درآمد خود استفاده کنند. به خاطر داشته باشید که موفقیت در تبلیغات مستلزم برنامه ریزی دقیق و بهینه سازی مستمر است تا اطمینان حاصل شود که این سرمایه گذاری به حداکثر بازده خود می رسد. در دنیای تبلیغات دیجیتال، داده‌ها به عنوان سرمایه‌ای ارزشمند شناخته می‌شوند.

تبلیغات پولی در فروش تاثیر بیشتری دارد و سریع‌تر از بازاریابی ارگانیک، نتیجه می‌دهد. تبلیغات در گوگل ادز، تبلیغات در توییتر و تبلیغ در استوری‌های یک بلاگر نمونه‌هایی از این نوع بازاریابی هستند. یک سایت با طراحی زیبا و کاربرپسند می‌تواند تجربۀ کاربری را به طور چشمگیری بهبود بخشد و نرخ تبدیل را افزایش دهد.

به همین منظور شما باید کانال‌های مختلف تبلیغاتی را با شاخص‌های مختلف از جمله ROI ارزیابی کنید تا مطمئن شوید که بودجه در جای درست خرج می‌شود. با انجام این کار می‌توانید با حذف موارد زیان‌‌ده و بهبود عملکرد، در بودجه تبلیغاتی صرفه‌جویی کنید. مایند یکی از پیشگامان ارائه‌دهنده راهکارهای مارکتینگ اتومیشن است که با  ارائه راهکاری اتوماسیون بازاریابی، هزینه‌ها را کاهش می‌دهد و در عین حال کارایی تیم بازاریابی را بهبود می‌بخشد. این‌ها در کنار سایر کانال‌های بازاریابی دیجیتالی است که آماده‌ی پیاده‌سازی آن‌ها با بودجه‌ای که به داده شما داده شده، هستید. بعد از مدتی این را احساس خواهید کرد که تبلیغات دارد جواب می‌دهد و همه چیز روان و در حال حرکت رو به جلوست..

بازاریابی ویدئویی فرصتی بی‌نظیر برای انتقال پیام‌های پیچیده به شکلی آسان، ارائه تعاملی عاطفی بینندگان و نمایش شخصیت برند است. همچنین، تعامل با مشتریان در شبکه‌های اجتماعی به ایجاد حس ارتباط و اعتماد کمک می‌کند. از مشتریان بخواهید تجربه‌ها، نظرات و نقدهای خود را درباره محصولات یا خدمات شما به اشتراک بگذارند.

اهمیت بازاریابی آنلاین؛ چرا کسب‌وکارها به بازاریابی اینترنتی نیاز دارند؟

برای همین موضوع تنها با محاسبه عددی ROI شاخص نرخ بازگشت سرمایه نمی توان در مورد هر کمپین نظر داد و باید با توجه به نوع تبلیغات و شاخص های دیگر اظهار نظر کرد. بارها دیده شده است که افراد برای گرفتن حداکثر کلیک وعده‌ای دروغین یا غیر واقعی در بنر تبلیغاتی خود می‌دهند یا به اصطلاح از روش تبلیغات زرد استفاده می‌کنند. این کار نتیجه‌ای از بین رفتن بازگشت سرمایه و اعتبار کسب‌وکارتان نخواهد داشت. درآمد حاصل از بازاریابی را از هزینه‌های مربوطه کم کنید و بر سرمایه‌ی اولیه تقسیم کنید. نرخ بازگشت سرمایه را همیشه می‌توان افزایش داد، فقط باید برای ریسک، تغییر، تست و بهینه‌سازی مداوم آماده باشید. کار دیگری که برای کاهش هزینه‌ها می‌توانید انجام دهید، خودکارسازی برخی وظایف یا همان اتومیشن است.

از نظرسنجی‌ها، نظرات کاربران در شبکه‌های اجتماعی و ایمیل‌ها برای جمع‌آوری بازخورد استفاده کنید. برای مثال، می‌توانید پس از خرید، از مشتریان بخواهید تجربۀ خود را به اشتراک بگذارند. این بازخوردها نه تنها به بهبود خدمات کسب‌وکار شما کمک می‌کنند، بلکه نشان می‌دهند که به نظرات مشتریان اهمیت می‌دهید. برای افزایش رضایت مشتریان، از ارائۀ خدمات شخصی‌سازی‌شده و جمع‌آوری بازخوردهای آن‌ها استفاده کنید.

البته یکی دیگر از عواملی که می توان به کمک آن از تاثیرگذاری تبلیغاتدر افزایش ترافیک آگاهی پیدا کنیم پیشرفت رتبه الکسا می باشد. چالش دیگری که با آن روبرو هستیم زمانی است که می خواهیم تاثیر تبلیغات در فروش را بررسی کنیم. برای کمپین ها و برنامه های مختلف می توانیم MROI را به صورت جداگانه اندازه بگیریم و با هم مقایسه کنیم تا کمترین هزینه را محاسبه نماییم. این روش برای تعیین بودجه بازاریابی، تخصیص بودجه برنامه ها و کمپین های مختلف ما را راهنمایی می کند. اگر همه‌ی آن‌ها بنر متحرک طراحی کرده‌اند شما می‌توانید بنر خودتان را ثابت طراحی کنید تا میان آن‌ها متمایز شود. مثلاً کسب‌وکاری که تولید بهترین محصول بازار را ارزش خود بداند، از رقیبانی که تولید محصول به‌روز و باکیفیت را اولویت می‌دهند، عقب می‌ماند.

به خاطر داشته باشید که همه چیز را در تبلیغ خود شامل کنید، از تصویر گرفته تا توضیحات؛ و سعی کنید تصویر را به نحو خوبی برای مخاطب بهینه کنید. به مرور زمان یاد خواهید گرفت که چه نوع محتوایی بیشتر با اهداف کمپین شما همخوانی دارد و اینکه متوجه خواهید شد چگونه آنها را به نمایش بگذارید. اما در ابتدا، سعی کنید با آزمایش کردن مجموعه متنوعی از موضوعات و انواع محتوا در تبلیغات خود آنها را بیازمایید. سعی کنید انواع مختلفی از محتوا را با هم آزمایش کنید تا متوجه شوید مخاطبان شما کدام یک را بیشتر می‌پسندند. استفاده از هشتگ‌های مختص به خود این تضمین را می‌دهد که با کلیک کردن بر روی آن مشتریان تنها محتوای مرتبط با نیاز خود را می‌بینند. شرکت‌ها از این هشتگ‌ها برای راحت‌تر پیدا شدن و مشارکت استفاده می‌کنند و سعی میکنند در تمامی شبکه‌های اجتماعی آنها را بکار گیرند.

{

استراتژی های موثر برای تبلیغات در اینستاگرام

|}

عنوان، تصویر، پیام و حتی رنگ‌های استفاده شده در لندینگ پیج باید با تبلیغ همخوانی داشته باشند. این هماهنگی باعث می‌شود که کاربر احساس کند به صفحه درستی هدایت شده است و اعتماد بیشتری به شما پیدا کند. اگر ارزش‌های کسب‌وکار به قانون‌های غیر قابل تغییر یا به بیان بهتر تعصب کسب‌وکار تبدیل شوند، ریسک‌‌گریز شده‌ایم. یکی از اشتباهات دردسرساز کسب‌وکارها هم تکیه به راه‌حل‌های قدیمی در هر شرایطی است. وقتی این انتظارات غیرواقعی باشند، به کارکنان شما فشار می‌آورد و عملکرد آن‌ها به‌جای بهبود پیداکردن، ضعیف هم می‌شود. تمام نقاط تماس در نتیجه تاثیرگذارند؛ از فرایند خرید در سایت تا تحویل محصول به مشتری توسط مامور کالا.

اگر تا بحال بصورت فعالانه تبلیغاتی را بر روی اینستاگرام انجام نداده باشید، چیزی درباره علاقمندی و نیازهای مخاطبانتان در اینستاگرام نمی‌دانید. درست همچون فیس بوک، یک تبلیغ که بیشترین سطح مشارکت بر روی اینستاگرام را دارد بیشتر نمایش داده می‌شود. پس برای جلوگیری از حذف شدن تبلیغات شما از فید مخاطبان، بر ایجاد یک استراتژی تمرکز کنید و بر موضوعاتی وقت بگذارید که با مخاطبان شما همخوانی دارد. این یعنی کسب‌وکار برای هر دلار هزینه شده در کمپین، 6 دلار درآمد کسب کرده است. البته هرچه ROAS بالاتر باشد، بهتر است؛ اما اگر ROAS شما برابر یا کمتر از یک دلار باشد، وقت آن است که استراتژی‌های خود را بازنگری کنید.

برای محاسبه دقیق تر MROI هزینه های مارکتینگ باید اعضای تیم مدت زمانی که برای این فعالیت ها صرف می کنند را نیز محاسبه کنند. به نقل از آمار سایت cmocouncil.org تخمین زده شده که تا سال ۲۰۱۹ بودجه تبلیغات جهانی به ۲/۱ تریلیون دلار برسد. برای بدست آوردن میزان Investment (سرمایه) باید مقادیر زیر را با هم جمع کنیم. اگر به کسب درآمد از اپلیکیشن‌های ایرانی فکر می‌کنید، روبیکا یکی از گزینه‌های بسیار خوب برای شماست.

این نوع محتواها به دلیل ارزش بالاتری که ارائه می‌دهند، بیشتر به اشتراک گذاشته می‌شوند و تعاملات بیشتری را جلب می‌کنند. دریافت یک بازدهی فوری برای کمپین‌های تبلیغات آنلاین بسیار خوب و کارآمد است. ولی داشتن یک استراتژی و برنامه‌ریزی برای نتایج در بلندمدت به همان اندازه نیز اهمیت دارد. پس کمپین‌های خود را برای یک بازدهی طولانی‌مدت بهینه کنید و برای یک عملکرد بهتر در کمپین‌ها ریسک‌پذیر باشید.

این به مخاطبان شما کمک خواهد کرد که با محصولات شما ارتباط برقرار کنند و بر روی آنها کلیک کنند. دیدن مردم در موقعیت‌هایی شبیه به شما توجه مخاطب را جلب خواهد کرد و به آنها در تشخیص تبلیغ کمک خواهد کرد. اما زمانی که قصد دارید محتوای خود را با تصاویر زیبایی بیارایید، استفاده بیش از حد از تصاویر شاید مشتری را از دیدن جزئیات تبلیغ و فهمیدن برند باز دارد. از تبلیغات در اینستاگرام برای گرفتن نظرات مشتریان درباره محصولات استفاده کنید؛ ایده‌های جدید را با مشتریان در میان بگذارید و سعی کنید بازخورد آنها را برای برنامه‌های آتی خود در نظر بگیرید. اینستاگرام فرصت‌های بیشماری را برای استفاده از محتوای بصری برای ارتباط با مخاطب در اختیار کاربر می‌گذارد.

به‌عنوان‌مثال، یک نانوایی محلی می‌تواند از افزونه لوکیش برای نشان‌دادن آدرس خود استفاده کند. همچنین از افزونه تماس استفاده کند تا مشتریان بالقوه بتوانند با یک کلیک با آن‌ها تماس بگیرند. UTM یا Urchin Tracking Module، یکی از ابزارهای کلیدی و پرکاربرد در بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing) است که برای ردیابی و تحلیل عملکرد کمپین‌های بازاریابی آنلاین (Online marketing) مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تبلیغات پولی هم به‌صورت آنلاین (مانند تبلیغات در گوگل و اینستاگرام) و هم آفلاین (مانند بیلبوردها و تلویزیون) انجام می‌شود. با این حال، در دنیای امروز، تبلیغات دیجیتال به دلیل کارایی بیشتر، محبوبیت بالاتری پیدا کرده است. جمع‌آوری بازخوردهای مشتریان به شما کمک می‌کند تا نقاط قوت و ضعف کسب‌وکار خود را شناسایی کنید.

کسب‌وکارها با درک اهمیت این عناصر و ادغام آن‌ها در استراتژی بازاریابی خود، می‌توانند تجربیات جذاب، دسترس‌پذیر و شخصی‌سازی شده‌ای برای مخاطبان خود ایجاد کنند. این امر تأثیرات بسزایی بر کسب‌وکار خواهد داشت، از جمله بهبود تعاملات و افزایش وفاداری مشتریان. در عصر تکنولوژی و افزایش روزافزون کاربران در دنیای دیجیتال، برندها برای بهبود نرخ بازگشت سرمایه (ROI) باید بر استفاده از سه نسخه دیجیتال – صدا، ویدیو و  محتوا بومی‌سازی – تمرکز کنند. این سه عنصر حیاتی می‌توانند به ایجاد محتوای جذاب، شخصی‌سازی‌شده و قابل دسترس کمک کنند. شخصی‌سازی تجربه مشتریان یکی از موثرترین روش‌ها برای بهبود نرخ بازگشت سرمایه (ROI) است. داشتن اطلاعات بیشتر درباره جمعیت‌شناسی، ترجیحات و رفتارهای مشتریان به شما این امکان را می‌دهد تا تجربه‌های بهتری برای آنان خلق کنید.

اگر شما صاحب یک کسب‌وکار آنلاین هستید یا در زمینه تبلیغات دیجیتال فعالیت می‌کنید، احتمالا می‌خواهید بدانید که کدام کانال‌های تبلیغاتی بیشترین ترافیک را به وب‌سایت شما هدایت می‌کنند. اینجاست که لینک‌های UTM وارد عمل می‌شوند و نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند. بازاریابی اینترنتی را تنها به تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی محدود نکنید. فضای مجازی فرصتی عالی برای تعامل مستقیم با مخاطبان است و همچنین می‌توانید از نظرسنجی‌ها، استوری‌ها، مسابقات، ولاگ‌ها و پست‌های تعاملی برای افزایش مشارکت کاربران استفاده کنید. این تعاملات نه تنها وفاداری مشتریان را افزایش می‌دهد، بلکه برند شما را نیز بیشتر در صنعت مطرح می‌کند.

لندینگ پیج یا صفحه فرود کاربر نیز باید دارای طراحی خوب و متناسب با تبلیغتان باشد. مخاطب انتظار دارد که با ورود به صفحه فرود یا لندینگ پیج برندتان یک صفحه متناسب با تبلیغ را با وجود قسمت فراخوان (کال تو اکشن) ببینید تا برای اقدام نیز گمراه نشود. برای نمونه اگر شما صاحب یک آنلاین‌شاپ پوشاک ورزشی هستید و قصد دارید تبلیغات کلیکی (PPC) را در تبلیغات گوگل برای کفش ورزشی اجرا کنید.

با آزمایش این عناصر، می‌توان به ترکیب بهینه‌ای رسید که بیشترین تاثیرگذاری را بر روی مخاطبان هدف داشته باشد. با کمک آنالیز داده‌ها همچنین می‌توانید متغیرهایی را که بر نرخ تبدیل اثر می‌گذارند، کشف کنید و اصلاحات لازم را انجام دهید. از این ابزار بصورت بسیار شفافی برای کارهایی استفاده کنید که دوست دارید مخاطبانتان آن را انجام دهند. شما می‌توانید از گزینه‌های CTA برای ترغیب ارسال ایمیل یا ثبت نام و یا ارتباط مستقیم مخاطبان با فروشگاه شما استفاده کنید.

در طول سال‌ها، بازاریابی دیجیتال از یک روش نوظهور به یکی از کانال‌های اصلی برای رشد کسب‌وکار و جذب مشتری تبدیل شده است. در سال 2023 و پس از آن، آگاهی از اهمیت و پتانسیل بازاریابی دیجیتال برای برندها امری ضروری است. همچنین، برندها باید از ابزارها و فناوری‌های مدرن برای بهینه‌سازی استراتژی‌های خود و حداکثر رساندن نرخ بازگشت سرمایه استفاده کنند. یکی از شاخص‌های کلیدی برای ارزیابی موفقیت در بازاریابی دیجیتال، نرخ بازگشت سرمایه یا ROI است که به شما کمک می‌کند میزان بازده سرمایه‌گذاری‌های خود را بسنجید. در این مقاله، به بررسی مفهوم ROI، روش‌های بهبود این شاخص، و تاثیر اتوماسیون بازاریابی بر افزایش ROI خواهیم پرداخت.

تبلیغات در اینستاگرام https://www.hamyarit.com/blog/%d8%aa%d8%a8%d9%84%db%8c%d8%ba%d8%a7%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%b3%d8%aa%d8%a7%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%85%d8%9b-%da%a9%d9%84%db%8c%d8%af-%d9%85%d9%88%d9%81%d9%82%db%8c%d8%aa-%d8%a8%d8%b1/
منبع