SEO چیست و چگونه می تواند به بهینه سازی سایت برای سرعت بارگذاری کمک کند؟
نقش مقالات طولانی در سئو
پلتفرمی جامع برای نظارت و بهبود رتبهبندی جستجوهای محلی، ایدهآل برای کسبوکارهای کوچک و آژانسهای بازاریابی. نوشتن برای کاربران، اگر چه رضایت بازدیدکنندگان را تأمین میکرد، اما الزاماً به رتبهی بهتر در موتورهای جستجو منتهی نمیشد. همانطور که میبینید موتورهای جستجوی Google و Yahoo و Bing برای کاربران بیشتر از سایر موتورهای جستجو شناخته شده هستند. استفاده از پروتکل HTTPS برای تأمین امنیت وبسایت و اطلاعات کاربران ضروری است. Ubersuggest ابزاری رایگان است که به شما کمک میکند تا کلمات کلیدی جدید را پیدا کنید و تحلیلهایی از رقبا انجام دهید. شناسایی مرتبط ترین و پربازدیدترین کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار، محصول یا خدمات شما در پایین بیشتر توضیح خواهیم داد.
بارگیری بر اساس تقاضا، زمان را مدیریت میکند که موجب افزایش سرعت سایت میشود و در تجربه کاربری (ux) نیز تاثیر مثبت دارد. یعنی کاربر زمان کمتری را برای مشاهده صفحه منتظر میماند و زمانیکه در حال مشاهده تصاویر بالای صفحه است، سایر تصاویر با خواست کاربر به نمایش در میآیند. میلیون ها صفحه در وب وجود دارد، اما هیچ کدام برای بازاریابان دیجیتال مهمتر از صفحات نتایج یا SERP ها نیستند. متخصصان سئو و sem و PPC تمام تلاششان این است که سایت موردنظرشان بهترین وضعیت و رتبه را در serp داشته باشد. به این معنی که علاوه بر رتبه خوب، بطور مناسب و جذاب در نتایج نمایش داده شوند بطوری که از سایر وبسایتها متمایز و حتی الامکان بهتر باشند.
در این گام باید فرمتهای مختلف محتوای معنادار، مطابق با نیاز کاربر و حاوی کلمات کلیدی هدف طراحی شوند. پس از یک تحقیق کامل، نوبت به توسعه استراتژی برای سئو کردن سایت میرسد. استراتژی بهینهسازی طبق یافتههای تحقیقات، اقدامات لازم برای افزایش ایمپرشن سایت را مشخص میکند. بهطور خلاصه سئو یک ابزار مهم برای بازاریابی آنلاین موفق است چون به کسبوکار اجازه دیدهشدن میدهد؛ حتی اگر به بار نشستن فرایند بهینهسازی مدتی طول بکشد. تبلیغات PPC امکان دسترسی فوری به مشتریان و تغییر آنی کمپین را برایتان فراهم میکنند.
حذف سایت از نتایج، به معنی از دست دادن بخش زیادی از ترافیک ورودی است. طبق تجربه گوگل وب سایت هایی که ویژگیهای فنی و وضعیت سئو تکنیکال بهتری دارند را ترجیح میدهد. ویژگی هایی مثل اتصال ایمن، طراحی واکنش گرا، زمان بارگذاری سریع؛ هدف این است که سایت براساس یک ساختار منظم و بهینه به رباتهای گوگل و کاربران ارائه شود به گونه ای که برای هر دو گروه قابل فهم باشد. معمولا این مرحله یک یا دوبار طی هر سال انجام میشود و نیازی نیست مثل برخی از روشها پیوسته و طی هر هفته انجام شود. ⭐⭐ تقریباً 93٪ از کل بازدید سایت ها از طریق موتورهای جستجو تامین می شود. در عین حال، در حدود 75درصد کاربران در همان صفحه اول گوگل تصمیم می گیرند و به صفحات بعدی نمی روند و چیزی در حدود 35درصد کلیک کل جستجوها را وبسایت هایی که در جایگاه اول گوگل قرار دارند، از آن خود می کنند.
جلسات وبینار و دوره های آموزشی آنلاین شاید بهترین راه برای یادگیری سئو و قرار گرفتن در مسیر تبدیل شدن به یک متخصص سئو باشد. یکی دیگر از منابع خوب برای یادگیری، بررسی و مطالعه مقالات در پایگاه های اینترنتی معتبر است. وب سایتهایی مانند searchenginejournal.com، searchengineland.com، ahrefs.com و semrush.com 4 مورد از منابع معتبر انتشار مقالات آموزشی هستند که بصورت روزانه مطالب مهمی را منتشر می کنند. معمولا چند ماه طول میکشد تا یک سایت پس از راه اندازی در نتایج ایندکس شود. به همین دلیل سایتهای جدید راه سختی برای نمایش صفحات در نتایج دارند.
به عبارت دیگر، سایت شما در هر دستگاهی بهطور مناسب و بدون مشکل نمایش داده میشود. این فرآیند تأثیر مستقیمی بر سرعت سایت دارد و میتواند عملکرد سایت شما را بهبود دهد. تصاویر بهطور معمول حجم بالایی دارند و ممکن است بارگذاری سایت را کند کنند. یکی از بهترین روشها برای بهبود سرعت سایت، فشردهسازی تصاویر است. با ابزارهای آنلاین یا افزونههای موجود میتوانید حجم تصاویر را کاهش دهید بدون اینکه کیفیت آنها کاهش زیادی داشته باشد. این کار باعث میشود تصاویر سریعتر بارگذاری شوند و تجربه کاربری بهتری برای بازدیدکنندگان سایت فراهم شود.
در این مقاله از بلاگ پارسپک، علاوه بر پاسخ به سوال مهم، نکات کلیدی آشنایی و حرفهای شدن در دنیای سئو و بهینهسازی وبسایت را یاد میگیرید. شبکههای اجتماعی به عنوان یک منبع قدرتمند برای افزایش ترافیک وبسایت، نقش مهمی در بهبود سئو ایفا میکنند. یکی از ویژگیهای مهم شبکههای اجتماعی این است که امکان به اشتراکگذاری محتوا توسط مخاطبان را فراهم میکنند. هر قدر محتوای شما بیشتر به اشتراک گذاشته شود، احتمال افزایش ترافیک و در نهایت بهبود رتبه سایت بیشتر میشود. نتایجی که در گوگل و دیگر موتورهای جستوجو نمایش داده میشوند، دارای تیتری هستند که بزرگتر از باقی نوشتهها نمایش داده میشود. این قسمت به موتورهای جستوجو نشان میدهد که سایت شما چه موضوعی دارد و در چه حیطهای فعالیت میکنید.
این جریمهها گاهی بسیار سنگین بوده و حتی باعث حذف شدن کل سایت از صفحات SERP میشوند. افزایش نرخ کلیک تبلیغات با استفاده از یک استراتژی بهبود CTR برای موفقیت در این زمینه کافی نیست! بهتر است برای داشتن بهترین رویکرد تبلیغات کلیکی، جذب مشتری و حفظ مخاطبان وفادار کسبوکارتان، ترکیبی از روشهای افزایش نرخ کلیک که نیازهایتان را برآورده میسازند، در بازاریابی پیادهسازی کنید. تنها کافی است که با شناخت دقیق مخاطبان هدف و بررسی نیازهای ایشان، بهترین محتوای تبلیغاتی شخصیسازی شده را به هر گروه، فرد یا جامعه از مشتریان احتمالی، نمایش دهید. اما سئو کلاه سیاه، میکوشد با شناسایی نقطه ضعفها و محدودیتهای الگوریتمهای سئو، سایت را به شکلی بهینه سازی کند که رتبه سئو بهتری به دست بیاورد.
اگر یک عبارت جستوجوی (کوئری) وابسته به زمان دارید، برای بهبود سئو مطمئن شوید که محتوای آن بهروز است. پس مطمئن شوید که صفحهٔ شما نوع مناسبی از محتوا را برای یک کوئری ارائه میکند. چون هدف اصلی از تبلیغات در گوگل افزایش فروش آنی است، کلماتی را هدف میگیرید که به فروش ربط دارند. در این شرایط، یا باید از سایتهای دیگر بهصورت انبوه لینک بخرید که سئوی کلاه سیاه است و گوگل خیلی زود مچتان را میگیرد، یا باید نامحسوس رفتار و از سئوی کلاه خاکستری استفاده کنید. این موارد جزو عناصر کلیدی ساختار مناسب برای سئو داخلی هستند و اجرای درست آنها نیازمند دانش و تخصص کافی است. احتمالا برایتان پیش آمده است که هنگام خواندن مطلبی در یک سایت، لینکی را میان کلمات آن مقاله مشاهده کنید که با کلیک روی آن به یک صفحه دیگر هدایت میشوید.
تحلیل رقبا به شما کمک میکند تا نقاط قوت و ضعف استراتژیهای سئو خود را شناسایی کنید و بهبودهای لازم را اعمال کنید. سئو در دنیای امروز این یک حوزه و علم پیچیده و همیشه در حال تغییر است، اما تعدادی زیادی منابع مناسب برای کمک به یادگیری SEO وجود دارد. اگر سئو سایت خود را به تازگی شروع کردید، آموزش ثبت سایت در گوگل سرچ کنسول را در مقاله زیر بخوانید. سئو در دنیای امروز بیش از همیشه به یک الزام برای کسبوکارها تبدیل شده است. دانش سئو و پیادهسازی اصولی آن، یکی از مهمترین ابزارهای پیروزی در رقابت برای فروش بیشتر است. در این مسیر ابتدا باید با اصول اولیه و سپس روندهای بهروز سئو آشنا باشید.
امروزه کارشناسان سئو دورکار و فریلنسر زیادی هستند که میتوانند به شما در مدیریت سایت و فرایندهای سئو کمک کنند. مخصوصا پس از شیوع کرونا استقبال از مشاغل دورکاری نیز بیشتر شده است. متخصصان سئو دورکار معمولا با هزینه بسیار کمتری نسبت به شرکتهای سئو، کار میکنند و میتواند از این نظر برای کسبوکارهای کوچک، انتخاب مناسبی باشد. همچنین معمولا فریلنسرها انعطافپذیری بیشتری در کار دارند و هماهنگی با آنها راحتتر است. برخی از بهترین شیوهها برای لینکسازی داخلی شامل استفاده از انکرتکست مرتبط، لینک دادن به محتوای مرتبط و اجتناب از استفاده بیشازحد از لینکهای داخلی است.
سئو به کسبوکارها کمک میکند تا با قرار گرفتن در رتبههای بالاتر نتایج جستجو، بهتر دیده شوند و در نتیجه، ترافیک ارگانیک بیشتری به وبسایت خود جذب کنند. تفاوت اصلی بین سئوی محلی و سئوی معمولی در محدوده تمرکز آنها است. سئو (SEO) یا بهینهسازی موتور جستجو، فرآیندی است که به بهبود رتبه سایت شما در نتایج جستجوی ارگانیک گوگل و دیگر موتورهای جستجو کمک میکند. این امر منجر به افزایش ترافیک وبسایت، جذب مشتریان بیشتر، و در نهایت، افزایش فروش و درآمد کسبوکار شما میشود. گوگل مپ به یکی از سادهترین و قدرتمندترین ابزارهای سئو محلی محسوب میشود. تحقیق کلمات کلیدی (Keyword Research) یکی از مراحل اساسی در بهینهسازی موتور جستجو (SEO) و بازاریابی دیجیتال است.
این سایتها فهرست کاملی از تمام سایتهایی که به سایت مورد نظر بک لینک دادهاند را به شما ارائه خواهند داد. محتوایی که به کاربر نمایش داده میشود با آنچه که به گوگل نمایش داده میشود تفاوت دارد. به لینکهایی که از سایتهای دیگر به سایت شما وارد میشوند «بک لینک» میگویند. این لینکها نشان میدهند سایتهای دیگر سایت شما را به قدری معتبر و مفید دانستهاند که به آن لینک دادهاند. به بخش دیگری از نتایج صفحات SERP که به صورت طبیعی نمایش داده نشدهاند بلکه با پرداخت هزینه و به صورت تبلیغی در بالا، ستون کناری یا پایین صفحه نتایج نمایش داده میشوند نتایج پولی گفته میشود. مقالات طولانی برای کسبوکارهایی که نیاز به توضیحات مفصل دارند، مثل مقالات آموزشی، بررسی محصولات، راهنماهای جامع یا مطالب تخصصی خیلی مناسبترن.
به این ترتیب میتوانید متوجه شوید مشتریان هدف 43 شما اخیراً به دنبال چه مطالبی بودهاند و به چه چیزهایی بیشتر علاقه دارند. این بدان معناست که نسخه موبایل وبسایت شما به نقطه شروع آنچه گوگل در ایندکس خود دارد تبدیل میشود و معیاری برای تعیین رتبه بندی آنها است. اگر بر ترافیک crawlbot به سایت خود نظارت داشته باشید، ممکن است شاهد افزایش میزان ترافیک از Smartphone Googlebot باشید، و نسخههای ذخیره شده صفحات معمولاً نسخه موبایل صفحه هستند. تازگی محتوای گوگل، یا "نتایج تازهتر"، همانطور که از نام آن پیداست، یک تغییر الگوریتم قابل توجه در رتبه بندی بود که بر روی به روز رسانی کافئین، که در ژوئن سال 2010 به پایان رسید، ساخته شد. ایده این الگوریتم این است که گوگل میخواهد تازهترین مطالب را در صدر نتایج جستجو نشان دهد. گوگل با این الگوریتم، امکان تطابق موقعیت مکانی کاربران را با نشانی سایتهای اینترنتی فراهم کرد.
در زمینه سئو سایت ابزارهای مختلفی برای هر بخش از کار استفاده میشوند. مهمترین فواید استفاده از ابزارها، صرفهجویی در زمان، دستیابی به دادههای ارزشمند و درک عمیق از موانع است. در ادامه با چند مورد از پرکاربردترین ابزارهای سئو و حوزه فعالیت هرکدام آشنا میشویم. امکان گشتوگذار سریع و بیوقفه درون سایت همراه با محتوایی که مخاطب را در صفحه نگه دارد، حاکی از UX مناسب هستند. در سمت مقابل نیز اگر سایت کند یا پر از ارور باشد، کاربر صفحه را بهسرعت میبندد. حین پاسخ به «seo چیست» توضیح دادیم که وبسایت باید برای رباتهای خزنده نیز بهینه شده باشد.
به این ترتیب چنانچه کاربری در منطقهای خاص به دنبال بانک ملی بگردد، بانکهای نزدیک وی نمایش داده خواهد شد (به شرط روشن بودن GPS گوشی). اگر به خاطر داشته باشید یکی از موارد مؤثر در سئو، داشتن بک لینک بود. در سئو خارجی، باید از سایتهای خارجی به طریقی بخواهیم که به سایت ما لینک بدهند. این کار میتواند با پرداخت پول، معاوضه لینک، نوشتن پست مهمان و روشهای دیگر انجام شود. اگر به خاطر داشته باشید، یکی از تکنیکهای سئو داخلی سایت واکنش گرا بودن سایت بود.
سئو کلاهسفید یکی دیگر از روشهای سئو سایت است که با استفاده از تکنیکهای مجاز و مطابق با استانداردهای موتورهای جستجو، بهبود رتبه سایت را در نتایج جستجو تضمین میکند. این روش زمانبر است، اما نتایج به دست آمده از طریق آن پایدار و ماندگار است. استفاده از سئو کلاهسیاه ممکن است نتایجی دهد، اما در نهایت گوگل و سایر موتورهای جستجو این تلاش را شناسایی میکنند و سایت را مجازات میدهند. سئو کلاهسیاه یکی از روشهای بهینهسازی سایت است که با استفاده از تکنیکها و روشهای غیر قانونی و اصولی، بهبود رتبه سایت را در کوتاه مدت به دست میدهد. این روش اغلب به سرعت نتایجی را به دنبال دارد، اما هیچ تضمینی برای پایداری نتایج وجود ندارد و ممکن است سایت به دلیل استفاده از این روشها توسط موتورهای جستجو مجازات شود.
هنگام هدفگذاری باید به بودجه، زمان، نیروی انسانی و رقابت موجود در بازار توجه کرد. با مطالعه داکیومنتهای رسمی و آموزشی گوگل، میزان اشتباه رایج به حداقل میرسند. معمولاً خطاها بهخاطر میل به کسب نتایج فوری رخ میدهند و همه زحمات را بر باد میدهند. دادههای حاصل از مانیتورینگ برای پیشبرد فعالیتهای تیمهای مارکتینگ و محتوا ضروری است. لینکهای ورودی لینکهایی از یک وبسایت هستند که به وبسایت شما برمیگردند.
هدف از سئو کلاه سفید، ایجاد اعتبار برای دامنه سایت بهصورت طبیعی است. در این روش هیچ راهکاری برای دورزدن قوانین و نقض دستورالعملها استفاده نمیشود. ازآنجاییکه در Whitehat SEO همه قوانین گوگل رعایت میشوند، نتایج پایدار هستند حتی اگر پیشرفتها به کندی مشاهده شوند. سئو خارجی نیز اقداماتی هستند که در خارج از سایتتان برای کسب اعتبار و رتبه در گوگل انجام میدهید. بک لینک و رپورتاژ آگهی دو مورد از مهمترین اقدامات مربوط به سئو خارجی محسوب میشوند که بسیاری از متخصصان سئو از آنها بهره میبرند.
هدف همه وبسایت ها و کسب و کار های اینترنتی قرار گرفتن در صفحه اول گوگل است. صفحه اول نتایج، که کاربران زیادی روزانه مطالب و نیاز های مورد نظر خود را در آن جستجو می کنند اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل رقابت شدیدی برای قرار گرفتن در این جایگاه مطلوب ایجاد شده است. هر سایتی که سئو مناسب و قوی تری انجام دهد شانس بیشتری برای قرار گرفتن در صفحه اول افزایش داده. سئو کلاه خاکستری در منطقه خاکستری بین سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه قرار دارد.
نوشتن یه مقاله طولانی، شبیه هنر آشپزیه؛ باید هم مواد کافی داشته باشی و هم طعمش رو درست کنی! اگه مقالت مثل یه کلاس خشک و بیروح باشه، مطمئن باش کسی تا آخرش نمیمونه. پس بیایم چند تا نکته طلایی رو با هم بررسی کنیم که مقالت جذاب و خواندنی بشه. در ادامه، برخی از مهمترین استراتژیهای افزایش CTR را برایتان شرح میدهیم. مجموعه گسترده و متنوعی از فایلهای صوتی رایگان در رادیو متمم ارائه شده که میتوانید هر یک از آنها را دانلود کرده و گوش دهید. اعتبار را میتوانید به صورت ماهیانه (۱۶۰ هزار تومان)، فصلی (۴۲۰ هزار تومان)، نیمسال (۷۵۰ هزار تومان) و یکساله (یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان) بخرید.
شما میتوانید با ثبت نام و شرکت در این دوره ها، خیلی سریع علم خود را افزایش دهید. خدمات سئو محلی مصرف کنندگان و مشتریانی را هدف قرار می دهد که علاقه مند به انجام تراکنش،دریافت خدمات، خرید محصولات یا مراجعه به یک مرکز تجاری در منطقه نزدیک به خود هستند. کاربر می تواند جزئیات صفحه را در یک نگاه ببیند که به آنها کمک می کند تصمیم بگیرند که آیا روی صفحه کلیک کنند یا به صفحه مرتبط تری بروند. بازدیدکنندگان سایت هنگام بازدید از وب سایت شما URL متعارف را نمی بینند. این تگ در کد صفحه (در هدر سایت) درج میشود و فقط توسط رباتهای گوگل قابل مشاهده است. هر صفحه از سایت یک آدرس کنونیکال اختصاصی دارد و در اکثر اوقات این آدرس مطابق با آدرس اصلی صفحه است.
پس کاربر بیشتری را از روشها و کانالهای مختلف وارد سایت خود کنید و سعی کنید ضمن جلب رضایت آنها و پاسخ به سوالات و تامین خواسته کاربر، مدت زمان حضور او را افزایش دهید. Anchor text یا انکرتکست متن قابل کلیکی است که دو صفحه وب را به هم پیوند می دهد. پیوندهای “فالو” و “نوفالو” هستند.لینک های فالو، بخشی از اعتبار صفحه لینکدهنده را به گیرنده منتقل میکنند، درحالیکه لینک نوفالو هیچ اعتباری را به صفحه هدف منتقل نمیکند. لینک های follow (فالو) در مقابل No-Follow (نوفالو) از موضوعات پیچیده و فنی سئو هستند. در گذشته بک لینک تاثیر زیاد و فراگیر تری را در سئو داشت اما با رونمایی گوگل از الگوریتم های جدید تر تاثیر آنها در سئو کم رنگ تر شده است.
با اجرای صحیح این مراحل و تمرکز بر بهروزرسانی مداوم محتوای سایت، میتوانید جایگاه خود را در نتایج جستجوی گوگل بهبود بخشید و ترافیک ارگانیک بیشتری به دست آورید. سئو یا بهینهسازی موتورهای جستجو، یکی از مفاهیم کلیدی در دنیای دیجیتال مارکتینگ است که تأثیر چشمگیری بر رتبهبندی و نمایش وبسایتها در نتایج موتورهای جستجو دارد. با رشد روزافزون تعداد وبسایتها، بهینهسازی برای موتورهای جستجو اهمیت بیشتری پیدا کرده است. در این مقاله، به بررسی مفهوم سئو، اهمیت آن برای رشد آنلاین کسب و کارها و راهکارهای بهینهسازی وبسایت برای بهبود رتبهبندی در نتایج جستجو میپردازیم. با ما همراه باشید تا در دنیای گسترده و جذاب سئو، گامهای اولیه را برداریم.
استفاده از CDN میتواند به شما کمک کند تا سرعت سایتتان را افزایش دهید، تجربه کاربری بهتری فراهم کنید و حتی از سایتتان در برابر تهدیدات امنیتی محافظت کنید. با کاهش درخواستهای HTTP، شما میتوانید به طور قابل توجهی سرعت سایت خود را بهبود بخشید و تجربه کاربری بهتری را برای بازدیدکنندگان فراهم کنید. برای استفاده از این ابزارها، تنها کافی است URL سایت خود را وارد کرده و گزارشها و پیشنهادات آنها را بررسی کنید. پس از تحلیل نتایج، میتوانید اقداماتی مانند بهینهسازی تصاویر، استفاده از کشینگ، فشردهسازی فایلها و بهبود کدنویسی را انجام دهید تا سرعت سایت افزایش یابد. Google PageSpeed Insights یکی از ابزارهای اصلی است که گوگل برای تحلیل و بهینهسازی سرعت سایت ارائه داده است.
برای گوگل، یک بکلینک از صفحهای با اعتبار بالا، ارزش بیشتری نسبت به 100 بکلینک از صفحات بیربط و بیاعتبار دارد. هرچه صفحهٔ شما لینکهای خارجی بیشتری دریافت کند، از نظر گوگل اعتبار بیشتری دارد و رتبهٔ آن را بالا میبرد. یک محتوای باکیفیت باید بتواند علاوه بر پاسخدادن به سؤال و نیاز اصلی کاربر، ابعاد مختلف موضوع را پوشش و به تمام اینتنتهای غالب و مرتبط با آن پاسخ بدهد. محتوای باکیفیت و مفید هم یکی دیگر از اصول ثابت و اولیهٔ گوگل برای رتبهبندی سایتهاست. برای اینکه ببینید چگونه میتوانید حضور بیشتری در صفحهٔ نتایج جستوجو داشته باشید، پیشنهاد میکنیم مقالهٔ «SEM چیست و چه تفاوتی با سئو دارد» را مطالعه کنید. در سئو، هزینهٔ ترافیک وردی شما رایگان است و برای هر کلیک پولی پرداخت نمیکنید؛ ولی در بلندمدت به تلاش، زمان و منابع زیادی نیاز دارد.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری