google-site-verification=2C4udZUURrBQ8PzfHJb1fuC78qofrYExl_7f99szS_w سیر سیاه خرید آسانی داردو پر از خاصیت است/09109483228 - هیت نو: ترجمه تخصصی، مرکز خدمات ترجمه

سیر سیاه خرید آسانی داردو پر از خاصیت است/09109483228

سیر سیاه خرید آسانی داردو پر از خاصیت است/09109483228     سیر سیاه ارائه شده در فروشگاه آریوکالا

توسط HITNOW در 29 شهریور 1401

سیر سیاه خرید آسانی داردو پر از خاصیت است/09109483228

 

 

سیر سیاه ارائه شده در فروشگاه آریوکالا یکی از معروف ترین محصولات امروزی در جهان است. این محصول اصل کره با فرآیندهای خاص و در فرهای مخصوص حرارت داده می شود تا به رنگ مشکی درآید و به ژله یا خمیری خوش طعم تبدیل شود. در مقایسه با سیر تازه، سیر سیاه به دلیل محتوای کم آلیسین، طعم و مزه تهاجمی قوی ایجاد نمی کند.

 

سیر سیاه سالهاست که در کشورهای شرق آسیا به عنوان ماده اولیه با خواص ویژه مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه به دلیل اینکه خواص این محصول برای همگان شناخته شده است، تقاضای آن افزایش یافته است به طوری که این محصول در اکثر رستوران ها، مجلات آموزشی آشپزی، صنایع دارویی و ... مورد استفاده قرار می گیرد.

 

سیر سیاه چیست؟

سیر سیاه همان سیر سفید است که طی فرآیندی که 60 تا 90 روز در دمای 70 تا 80 درجه سانتیگراد و رطوبت کنترل شده بالا به سیر سیاه تبدیل می شود. در طی این فرآیند، سیر طعم تند خود را از دست می دهد. این سیر که بویی شبیه به سیر ترشی دارد، طعم شیرین و ملایم تری نسبت به سیر دارد و دارای خواص، املاح و مواد مغذی بیشتری است. در واقع این فرآیند تخمیر خواص سیر سفید را دو چندان می کند. طعم سیر سیاه مانند بالزامیک، انجیر، خرما و سیر است.

 

کاربرد سیر سیاه:

سیر سیاه در تولید نوشیدنی های انرژی زا، صنایع غذایی و یا صنعت شکلات استفاده می شود. می توان از آن در آشپزی، به عنوان همراه با ظرف پنیر، در تهیه پیتزا و یا حتی به عنوان چاشنی مرغ استفاده کرد. اخیراً برخی از فرآورده های سیر سیاه فرآوری شده مانند ملاس سیر سیاه، پوره، خمیر، عصاره و مکمل های قرص در ویتنام و بازار جهانی معرفی شده اند. اگر طعم سیر را می دانید، می توانید روزی 3 حبه بخورید و آن را با پنیر در کنار بشقاب صبحانه خود میل کنید. شیرینی این سیر طعم آن را بسیار مطبوع می کند.

 

خواص سیر سیاه:

سیر سیاه خواص بسیار بیشتری نسبت به سیر سفید دارد، مثلاً چون دو برابر سیر معمولی آنتی اکسیدان دارد، خواص ضد سرطانی و ضد چاقی بیشتری نسبت به آن دارد. سیر سیاه همچنین به دلیل داشتن ویتامین ها، مواد معدنی و املاح فراوان می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. سیر سیاه همچنین نقش مهمی در درمان بیماری های تنفسی و آسم دارد و گلودرد و گلو درد، سرماخوردگی و آلرژی را کاهش می دهد.

 

خواص سیر سیاه:

سیر سیاه خواص بسیار بیشتری نسبت به سیر سفید دارد، مثلاً به این دلیل که دو برابر سیر معمولی آنتی اکسیدان دارد و بیشتر از آن خاصیت ضد سرطانی و ضد چاقی دارد. سیر سیاه همچنین به دلیل داشتن ویتامین ها، مواد معدنی و املاح فراوان می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. سیر سیاه همچنین نقش مهمی در درمان بیماری های تنفسی، آسم دارد و گلودرد، سرماخوردگی و آلرژی را تسکین می دهد.

 

https://aryokala.ir/product/how-to-buy-black-garlic/

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن