google-site-verification=2C4udZUURrBQ8PzfHJb1fuC78qofrYExl_7f99szS_w رینگ پیستون چیست ؟ - هیت نو: ترجمه تخصصی، مرکز خدمات ترجمه

رینگ پیستون چیست ؟

اهمیت وارد شدن نیرو به پیستون، پیستون فشرده شده و مجدد به شرایط اولیه خود بر می گردد. گرچه امروزه پیستون های آ

توسط HITNOW در 26 اردیبهشت 1401
اهمیت وارد شدن نیرو به پیستون، پیستون فشرده شده و مجدد به شرایط اولیه خود بر می گردد. گرچه امروزه پیستون های آلومینیمی ریختگی اشاعه بیشتری دارا‌هستند البته دسته آهنگری آن برای موتور های سنگین و لبریز اقتدار به کار گیری می شود.پیستون ریختگی متخلخل میباشد و برای برهه زمانی بیش از ۵۰۰۰ به دور بر دقیقه (PRM) مقاوم نیست. گرچه امروزه پیستون های آلومینیمی ریختگی رواج بیشتری دارند ولی مدل آهنگری آن برای موتور های سنگین و لبریز قدرت به کار گیری میشود. این دسته پیستون علاوه بر تحمل حداکثر فشار تا 250 bar مزایای دیگری از جمله کاهش مصرف سوخت و روغن و کاهش صدا و وزن دارند. امروز میخواهیم کاملترین نوشته در آیتم همین قطعه زیاد مهم را در مرحله وب جمهوری اسلامی ایران بررسی نماییم . در این مرحله، پیستون دوباره از نقطه مرگ تحت به نقطه مرگ بالا حرکت کرده و گازها را از محیط احتراق بیرون می کند. بوش سیلندر قطعهای میباشد که در همه موتورها چشم می شود ولی در برخی از آنها همین قطعه به بدنه سیلندر متصل است و مستقیما خنککاری نمیشود البته در بعضا دیگر بوش یک قطعه جداازهم هست که بین آن و بدنه سیلندر توسط آب، خنککاری میشود. همین موتورها به طور معمول از پیستون های crosshead به کارگیری می کنند. در داخل بعضا موتورها (که اصطلاحا در بازار به تیتر موتورهای خیس شناخته میشوند) نیز دقیقا همین وسیله وجود دارد. در یک استوانه ریز به عنوان یک راهنمای تنه حرکت می کند. آن ها نیز به عنوان پیستون و نیز به شکل استوانه ای فعالیت می کنند. هنگامی که حلقه ها شروع به فرسودگی می کنند، توان آنان برای عایق بندی گاز احتراق کمتر می یابد. بالاترین شیار پیستون دارای یک حلقه تراکم پیستون می باشد که وظیفه حیاتی آن عایق بندی و جلوگیری از هر دسته نشتی در درون گوشه و کنار احتراق در طی پروسه احتراق می باشد. در اثر این حرکت رفت و برگشتی، انرژی گرما به انرژی مکانیکی و برعکس تبدیل می شود. زمانی که باطن محیط احتراق ادغام هوا و سوخت محترق می شود، انرژی حاصل از احتراق در فضای بسته به سطح پیستون وارد می شود و آن را به تحت می راند. این خط مش بدان مفهوم میباشد که پیشرانه OPE برای انتقال گازها به باطن و بیرون سیلندرها مثل پمپ عمل نمیکند؛ چون چنین کاری سبب ساز کاهش تلفات پمپاژ و صرفهجویی در مصرف انرژی میشود. ولی همین یک منش حال دائمی وجود ندارد و بایستی در اولی زمان به مکانیک رشته ای مراجعه کنید. توجه نمایید که در قسمتهای بالای سیلندر میزان خوردگی بخش اعظم هست پس مقدار گپ حلقه به 0.012 اینچ می برسد که سبب ساز افزایش گپ رینگ به مقدار 0.036 اینچ قطر پیستون چه میزان است می شود. برای چک کردن کردن گپ رینگ می بایست حلقه را در ذیل ترین نصیب سیلندر کارگزاری کرد. حتماً تا به امروز این سؤال که حلقه پیستون چیست را فراوان از خویش مشکل پیستون پراید پرسیدهاید. برخی از این مقادیر شامل لقی میان روتور و استاتور و لقی مجاز شاتون ها و لقی مجاز بوش ها و دیگر لقی ها و تلورانس های کاربردی است. گپ رینگ ها به ملازم دیگر تلورانس های کمپرسور یک موضوع گیج کننده برای بعضی از تعمیرکاران می باشند. بخاطر داشته باشید که سازندگان مختلف کمپرسور دشوار گیریهای متعددی برای تلورانس های مجاز به خرج می دهند و در صورت افزایش سایز سیلندر نسبت به سایز اولیه گزینه به کار گیری به ازاء ارتقا تقریبی هر یک هزارم اینچ قطر سیلندر بایستی میزان گپ حلقه به سه هزارم اینچ افزایش پیدا کند. وقتی این رینگ پیستون ها فرسوده شوند، بازده موتور کمتر پیدا می کند. در همین مبحث میزان مجاز گپ رینگ کمپرسور و خوردگی مجاز سیلندر کمپرسورهای سیلندر پیستونی گزینه تحلیل قرار می گیرد. نصب حلقه در محل خورده شده نشانگر افزایش گپ حلقه هست که برابر مقدار خوردگی سیلندر است. حداکثر میزان گپ حلقه مهمترین قسمت راندمان رینگ است. و الگوی همگانی اینگونه پیستونهای ؛ وجود شکستگی در قسمت فوقانی پیستون میباشد . مایعات شیمیایی لطف به جهت تعمیر حلقه های خراب وجود دارد. براین اساس می بایست در اسرع وقت به جهت بده بستان همین قطعات مبادرت کنید. علل حیاتی پیدایش این نقص‌ آن میباشد که یا این که سوخت تزریقی به موتور بیش از ترازو رقیق بوده است ، یا شمع های موتور از گونه خیلی گرم تعیین شده اند و یا این که این‌که سیستم جرقه موتور زودتر از موعد اضطراری فعالیت می کند ( به این معنی که آدوانس است ) و یا این که نسبت دانسیته به تناسب اکتان سوخت ، خیلی بالاست و یا به هیچ عنوان موتور نقص‌ کلی گرم شدن را دارد. مراقبت صحیح از گونه های فیلترهای ماشین و ردوبدل روغن منظم می تواند تداوم حلقه پیستون ها را تا حد زیادی ارتقاء دهد. به همین ادله می بایست حداکثر مقدار خوردگی 0.003 اینچ سیلندر را در لحاظ بگیریم و در هیچ موردی نباید برای تعویض رینگ به 0.012 اینچ تجاوز بکند. در اینجا بخش اعظم به بررسی وب وبسایت کتاب والتر پیستون pdf.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن