google-site-verification=2C4udZUURrBQ8PzfHJb1fuC78qofrYExl_7f99szS_w موتور برق و هر آنچه که باید در مورد آن بدانید. - هیت نو: ترجمه تخصصی، مرکز خدمات ترجمه

موتور برق و هر آنچه که باید در مورد آن بدانید.

موتور الکتریکی چیست؟ موتور الکتریکی وسیله ای هست که انرژی مکانیکی تولید شده در حین عمل یک موتور احتراق داخلی ر

توسط HITNOW در 12 شهریور 1401

موتور الکتریکی چیست؟

موتور الکتریکی وسیله ای هست که انرژی مکانیکی تولید شده در حین عمل یک موتور احتراق داخلی را بوسیله ژنراتور به الکتریسیته تبدیل می کند. امروزه از موتورهای الکتریکی به جهت استعمال از وسایل برقی در مکان های بیرون از بافت شهری مثل ویلاها، باغ ها، استخرها و تاسیسات آبی که از کانال سراسری الکتریسیته استفاده نمی کنند استعمال می شود. در زمان انقطاع برق در کانال سراسری، از موتورهای الکتریکی به جهت پشتیبانی از وسایل ریز یا این که منازل، مطب پزشکان و وضعیت های مشابه به کار گیری می شود. در این مطلب به الکتروموتور ریز و قابل حمل پرداخته ایم که عملا موتور الکتریکی و موتور ژنراتور هر دو محصول یکسان هستند اما چون جور پرتابل آن به الکتروموتور دارای شهرت می باشد و هر دو به رخ جداگانه تفسیر داده شده اند می توانید به ادامه مطلب مراجعه کنید. بخش مربوطه تارنما برای آشنایی حیاتی اشکال ژنراتورها. هر دو متاع موتور ژنراتورهایی میباشند که همانطور که از نامشان پیداست دارای یک موتور AC و دینام هستند که وظیفه ساخت الکتریسیته را بر عهده دارند.

 

آیا اشکال موتورهای الکتریکی را می شناسید؟

موتورهای الکتریکی بر پایه مدل سوخت، توان خروجی، تعداد فازهای خروجی و نوع رویه اندازی طبقه بندی می شوند و

قیمت موتور برق بسیار متاثر از همین می باشد که شما چه چیزی را گزینش و می خرید.

 

ظرفیت تولید

قدرت یک موتور الکتریکی نشان می دهد که موتور چقدر الکتریسیته (کار) ایجاد می کند.

نوع سوخت

انواع متمایز از سوخت به جهت راه اندازی موتور الکتریکی وجود دارد که شامل بنزین، گاز، نفت و گازوئیل می شود. موتورهای الکتریکی اساسی یک یا دو آیتم از این سوخت ها فعالیت می کنند.

موتور الکتریسیته بنزینی

رایج ترین دسته ژنراتور برق، موتور الکتریسیته بنزینی است که می اقتدار آن را یکی از دلایل در دسترس بودن همین سوخت دانست.

موتور دیزل برقی

این جور از موتورهای الکتریکی یا موتورهای احتراق داخلی الکتریکی همانطور که از نام آن پیداست با سوخت دیزل فعالیت می کنند.

موتور گازی برقی

اگر در حیطه ای میباشید که گاز در آن موجود است، خرید کردن موتور الکتریسیته گازی آیتم لطف است. از مزایای همین موتور می توان به در دسترس بودن سوخت خود، آلودگی کمتر، نداشتن اکسید نیتروژن، جراحت کاهش به دستگاه مهم سوخت و بها مناسب نسبت به بقیه سوخت ها اشاره کرد.

 

روغن موتور الکتریکی

به استدلال قیمت ذیل روغن، به کار گیری از موتور الکتریکی بسیار سودآور است.

 

اجزای موتور الکتریکی

موتور: وظیفه رساندن نیروی مکانیکی به موتور الکتریکی را بر عهده دارد.موتورها حیاتی توان های مختلفی هستند که حساس دقت به قدرت موتور الکتریکی و همینطور انرژی حاصله از آن به کار گیری می شود.

ژنراتور: وظیفه همین نصیب از موتور الکتریکی تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی است.

سیستم سوخت رسانی: سیستم سوخت رسانی در موتور الکتریکی که اهمیت اعتنا به نوع سوخت مختلف است، می تواند یا بر روی خود موتور الکتریکی باشد و یا به شکل یک قطعه جداگانه.

تنظیم کننده ولتاژ: وظیفه همین قسمت تنظیم ولتاژ خروجی موتور الکتریکی و تبدیل جریان متناوب به جریان مستقیم و بالعکس می باشد.

کنترل پنل: دستگاه از همین قسمت پیکربندی و پیکربندی می شود.

سیستم روغن کاری: موتور و قطعات مکانیکی پس از مدت دوران مشخصی استفاده فرسوده می شوند و روغن از همین سایش دوری می کند.

سیستم خنک کننده: قطعات و اجزای الکتروموتور در حین عمل در معرض دمای بالا قرار می گیرند، بنابراین شما نیاز به سیستمی به جهت خنک سازی همین قطعات دارید. سیستم خنک کننده وظیفه خنک سازی عنصرها موتور الکتریکی را بر عهده دارد. بخش اعظم موتورهای الکتریکی اهمیت هوا خنک می شوند.

خروجی: از این نصیب برق تولیدی دستگاه به دستگاه های تغذیه متصل می شود. اکثر موتورهای الکتریکی اساسی تعداد متعدد خروجی AC و DC هستند.

 

انتخاب موتور الکتریکی؟

زمانی که نیاز به خرید موتور الکتریکی داریم بایستی به نکاتی توجه نماییم که در خرید کردن موتور الکتریکی ایده آل ما را راهنمایی می کند:

 موتور الکتریسیته را چه جایی می خواهیم؟

بسیار دارای است که ابتدا تصمیم بگیریم موتور الکتریکی را چه جایی می خواهیم. برای مثال موتور برقی که به جهت کارهای جوشکاری یا استفاده در ویلای فردی به آن نیاز داریم.

 

از چه سوختی برای موتور الکتریکی به کار گیری می کنید؟

اگر به گاز شهری دسترسی دارید و استعمال از موتور الکتریکی موقتی است، موتور گازی برقی بهترین گزینه است.

اگر به بنزین دسترسی دارید و می خواهید به طور موقت از موتور الکتریسیته بنزینی استفاده کنید، موتور بنزینی ممکن هست آیتم لطف باشد.

اگر برای استعمال عمومی به الکتریسیته دسترسی ندارید و دوران مورد نیازتان طولانی است، می توانید از موتور دیزل یا این که موتور دیزل به کارگیری کنید.

 

زمان مصرف چه میزان است؟

موقت: در مکانی هستید که در مواقع حتمی از موتور الکتریکی استعمال می شود. در این مورد عمده می‌توان به موضوع قطعی برق در تابستان اشاره کرد، زیرا ممکن می باشد در بعضی شرکت‌های صنعتی یا دارویی یا این که هر شرکتی که نیاز فوری به الکتریسیته داشته باشد، از موتورهای برقی هم به کار گیری شود. موتورهای الکتریکی به طور معمول بسته به قدرت خروجی روزگار کار مشخصی دارند. الکتروموتورهای اقتدار متوسط ​​می توانند از 8 تا 10 ساعت کار نمایند و برق گزینه نیاز آنان را تامین کنند.

استاتیک: سیم کشی برق قابل دسترسی نیست و موتور الکتریکی نمی تواند به طور مداوم عمل کند. در چنین مکانی بهتر هست چیزی فراتر از انرژی صرف شده تنظیم کنید. به عنوان مثال: در مکان هایی مثل پارک ها که دسترسی به الکتریسیته وجود ندارد، بسته به مصرف برق ما (مثلاً 5 کیلو وات)، بهتر است از برق 8 کیلو وات به کار گیری نماییم تا بار اضافی وارد نشود.

 

مکانیزم آغاز و توقف موتور الکتریکی

استفاده از محرک های الکتریکی با استارت برقی فراوان آسان تر از محرک های الکتریکی می باشد که کلیدی یک جور و یک دسته آغاز به فعالیت می کنند.

 

تجهیزات محرک الکتریکی

هنگام انتخاب موتور الکتریکی به جهت خرید کردن به قطعات متحرک آن مانند چرخ ها و دستگیره ها دقت کنید. جابجایی موتور الکتریکی حیاتی چرخ و مدل آسان خواهد بود، در غیر همین شکل می بایست هزینه بیشتری بپردازید.

 

 

از موتور الکتریکی استفاده کنید

از یک موتور الکتریکی می قدرت به جهت ساخت الکتریسیته مورد نیاز دستگاه ها و تجهیزات متعدد استفاده کرد. به جهت گزینش الکتروموتور مطلوب باغ و ویلا، موتور برق مناسب برای جوش، موتور برق مناسب برای نازل، موتور الکتریسیته مناسب به جهت کولر گازی، موتور برق مطلوب به جهت نازل، موتور الکتریسیته مطلوب به جهت معدنچیان، به توان نامی موتور و مقدار برق مصرفی ماشین ها. می توانید از یک موتور الکتریکی قابل حمل به جهت تامین برق سوله های ساختمانی، هیئت های مذهبی و مزارع استعمال کنید. یک موتور الکتریکی مهم کیفیت بالا یا این که یک موتور الکتریکی بی صدا را می قدرت برای استفاده از موتور الکتریکی در محل کار، فروشگاه یا این که دندانپزشکی، جایی که راحتی اهمیت است، به کار گیری کرد.

 

منبع همین مقاله سطح internet می باشد اما در نید صنعت می توانید مقالات اکثر و بهتری بخوانید و به شکل کلی  چنانچه به دنبال مارک های دارای و خرید کردن بهترین برند حساس بهترین قیمت میباشید باید از نیدصنعت بخواهید تا بهترین ها را اهمیت بهترین ارزش به شما معرفی نماید.

بهترین برند خودرو برقی

موتور الکتریکی هیوندای، موتور الکتریکی هوندا المکس، موتور الکتریکی رونیکس، موتور الکتریکی لانسین، موتور الکتریکی کنزاکس، موتور الکتریکی جیانگدونگ، موتور الکتریکی نویگیتور، موتور الکتریکی نوا و موتور الکتریکی واکسون از بهترین موتورهای الکتریکی موجود در بازار جمهوری اسلامی ایران هستند.

 

موتور الکتریکی استعمال شده

موتور الکتریکی وسیله ای الکتریکی و دارای می باشد که تعمیر و مراقبت مناسب و خدمت به موقع آن به طور موثری قدمت و کیفیت برق تولیدی را ارتقاء می دهد. به جهت این‌که بتوانید حساس خیال ریلکس از موتور الکتریکی استفاده کنید، پیشنهاد ما همین میباشد که به جای استفاده از موتور الکتریسیته کارکرده، از الکتروموتورهای باکیفیت اما ارزان موجود در بازار مثل الکتروموتور واکسون به کار گیری کنید.

 

انواع الکتروموتور بر شالوده برق تولیدی

موتور الکتریسیته تک فاز

این الکتروموتورها برای تامین الکتریسیته اثاثیه خانگی تکفاز مثل کولرهای آبی و تهویه مطبوع، عمدتاً 12 ولت DC به بیشتر 220 ولت AC مناسب هستند.

 

موتور الکتریسیته سه فاز

یک موتور الکتریکی سه فاز به جهت تامین الکتریسیته وسایل سه فاز مثل بالابرها، پمپ ها و کف کش های سه فاز راه و روش اندازی کنید. برق این موتور الکتریسیته سه فاز 380 ولت ولی هر کدام جداگانه 220 ولت می باشد. در صورتی که مصرف کننده تک فاز و سه فاز داریم می توانید یک موتور الکتریسیته سه فاز بخرید و مصرف کننده های تک فاز را به طور هم اندازه و یکنواخت به سه فاز تقسیم کنید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن