google-site-verification=2C4udZUURrBQ8PzfHJb1fuC78qofrYExl_7f99szS_w راهنمای کولر گازی 12000 برای چه فضاهایی مناسب هستند؟ - هیت نو: ترجمه تخصصی، مرکز خدمات ترجمه

راهنمای کولر گازی 12000 برای چه فضاهایی مناسب هستند؟

    کولر گازی 12000 برای چه فضاهایی مناسب است؟     کولر گازی 12000 سرد و گرم در تمام

توسط HITNOW در 7 خرداد 1401

 

 

کولر گازی 12000 برای چه فضاهایی مناسب است؟

 

 

کولر گازی 12000 سرد و گرم در تمام فصول سال میتواند هوای محیط زندگی شما را چه از نظر گرما و چه از نظر سرما بسیار مطبوع و دلچسب کند. این کولر های گازی قدرت پرتاب گرما و سرما را تا 10 الی 30 متر دارند و هوای تمام فضا را در فصول مختلف سال مطبوع و قابل استفاده می کنند.

قبل از خرید کولر گازی گری 12000 g2 matic h12c3 برای هر فضا با هر کاربردی در درجه اول لازم است بزرگی و مساحت محیط را به خوبی محاسبه کنید. سپس با توجه به مساحت فضای مورد استفاده، ابعاد و ظرفیت کولر گازی را انتخاب کنید. امروزه کولرهای گازی و اسپیلت ها از وسایل پر طرفدار در زمینه تهویه هوا و ایجاد، گرما و سرما در محیط منزل و محیط های کاری هستند و در میان مصرف کنندگان متقاضیان زیادی دارند.

شرکت های معتبر سازنده انواع کولر، با توجه به متراژ متفاوت بناها، کولر گازی ها را  با توان های متفاوت تولید می کنند تا همه متقاضیان را راضی نگه دارند. معمولا کولر های گازی را با توان های مختلفی از قبیل 12000، 18000، 24000، 30000 و 36000 می سازند تا مشتریان با توجه به متراژ محیط خود، مناسب ترین کولر گازی را برگزینند.

معمولا استفاده از کولر گازی مناسب مناطق معتدل، مرطوب، گرم و خشک است. اگر در چنین مناطق آب و هوایی زندگی می کنید. بهترین وسیله برای تهویه مطبوع هوای محیط زندگی و یا محیط کار شما قیمت کولر گازی و انواع برندهای معروف کولر گازی (اسپلیت) نیاز پیدا خواهید کرد. 

 

 

 

عوامل موثر در تعیین ظرفیت کولر های گازی

 

برای تعیین ظرفیت کولر گازی در درجه اول میزان سرمایشی که دستگاه در طول یک ساعت در محیط پخش میکند را محاسبه میکنند. این به این معنا نیست که باد کولر خنک تر باشد. پس به طور کلی و در یک جمله ظرفیت کولر به میزان سرمایی است که به محیط وارد میکند. توجه داشته باشید که شرایط آب و هوایی منطقه نیز ارتباط مستقیمی با انتخاب ظرفیت کولر گازی دارد.

کولر گازی 12000 برای مساحتی حدود 37 تا 40 متر مربع مناسب است. در نظر داشته باشید که نوع کاربردی که از فضا دارید نیز میتواند بر کارکرد کولر تاثیر گذار باشد. به طور مثال برای اتاق های بیمارستان، منزل و یا شرکت ها با تعداد مشخص آدم ها و میزان رفت و آمد افراد به محیط مربوطه تاثیر قابل توجهی  بر انتخاب ظرفیت کولر خواهد داشت.

 

 

عوامل مهم و تاثیر گذار در تعیین ظرفیت کولر گازی عبارتند از:

  میزان رفت و آمد

·        آب و هوا

·        تعداد حاضرین در فضای مربوطه

·        ارتفاع سقف محیط

·        آفتاب گیر بودن محیط

·        میزان گردش هوای محیط

·        تعداد وسایلی که در محیط گرما تولید می کنند

 میزان رفت و آمد: رفت و آمد زیاد افراد در هر محیطی سبب جابه جایی هوا خواهد شد. بنابراین اگر رفت و آمد در محیطی که کولر گازی در آن نصب شده است بالا باشد. باید از کولر گازی با ظرفیت بالا استفاده شود تا تعادل در ایجاد هوای مطبوع محیط وجود داشته باشد. کولر گازی 12000 مناسب ترین وسیله برای داشتن هوای مطبوع برای محیط منزل و محل کار شما خواهد بود. در ضمن بهتر است درب و  پنجره ها نیز از نظر عایق بودن در حالت استاندارد باشند تا از به هدر رفتن انرژی جلوگیری شود.

 

آب و هوا: از تاثیر نوع آب و هوای منطقه در انتخاب ظرفیت کولر گازی غافل نشوید.

تعداد حاضرین در فضای مربوطه: هر چه تعداد افراد حاضر در محیط بیشتر باشد. مطمئنا ظرفیت کولر نیز باید بیشتر باشد. از همین رو است که کاربری محیط در تعیین ظرفیت کولر نقش قابل توجهی ایفا میکند.

  ارتفاع سقف محیط: در حالت استاندارد، ارتفاع سقف بناها دو متر و هفتاد تا سه متر است. اگر ارتفاع سقفی از این مقدار بیشتر باشد. مطمئنا در انتخاب ظرفیت کولر گازی تاثیر خواهد داشت. چرا که جریان هوا در این محیط و متعادل کردن میزان سرما و گرما در چنین فضایی قدرت بیشتر کولر را میطلبد. برای سقف های استاندارد مانند منزل شخصی با متراژ 70 متر مکعب، کولر گازی 12000 به خوبی پاسخگو خواهد بود و هوای مطبوعی در فصل تابستان در فضای خانه برای شما به ارمغان خواهد آورد.

آفتاب گیر بودن محیط: اگر از همه جهات محیط شما آفتاب گیر است پس فضای شما از حد معمول گرمتر خواهد بود. بنابراین می بایست از کولر گازی با ظرفیت بالاتر استفاده کنید. تا بتوانید هوای دلچسبی در محیط داشته باشید و گرمای حاصل از آفتاب گیر بودن را خنثی کنید.

میزان گردش هوای محیط: چنانچه گردش هوا در محیطی به سختی انجام شود. کولر گازی می بایست با توان بالاتری هوای محیط را متعادل کند تا هوای دلچسب و قابل توجهی به محیط ببخشد. اگر گردش هوا در محیط به خوبی انجام نگیرد باید از چند پنل و یا پنلی با ظرفیت بالا استفاده کرد.

تعداد وسایلی که در محیط گرما تولید می کنند: معمولا در منزل مسکونی با وجود آشپزخانه و استفاده از اجاق گاز برای پخت و پز، محیط کمی گرم تر خواهد بود. برای از بین بردن گرمای تولید شده از وسایل گرمازا در آشپزخانه، باید از پنل کولر گازی با ظرفیت بالاتری در مجاورت آشپزخانه استفاده کرد. 

 

روش اندازه گیری مساحت بنا برای تعیین ظرفیت کولر گازی

زمانی که درباره ظرفیت و سایز کولر گازی مناسب با مساحت بنا صحبت به میان می آید. منظور اندازه و بزرگی فیزیکی و سایز کولر نیست. بلکه منظور اصلی ظرفیت سرمایشی و میزان هوای خنک و مطبوعی است که کولر به محیط اطراف خود در فصل گرم سال می بخشد و منزل و یا محیط کار شما را در فصل تابستان دلچسب و دلنشین میکند.

 

در هنگام انتخاب کولر حتما به عملکرد دستگاه و میزان مصرف انرژی توجه داشته باشید و حتما متناسب با مساحت ساختمان ظرفیت کولر را انتخاب کنید. توجه داشته باشید با یک عملیات ساده ریاضی و محاسبه ساده می توانید به صورت تقریبی ظرفیت مناسب کولر گازی را بیابید. سپس با توجه به انواع کولر گازی و برند های متفاوتی که در بازار وجود دارد. بهترین و با صرفه ترین را برای خرید انتخاب کنید.

 

ساده ترین روش اندازه گیری مساحت برای مشخص کردن ظرفیت کولر های گازی

در ابتدا طول و عرض اتاقی که می خواهید در آن کولر گازی را نصب کنید به دقت اندازه بگیرید. سپس اندازه طول و عرض را با یکدیگر ضرب و عدد به دست آمده را در 25btu ضرب کنید. حاصل این عملیات ریاضی ساده میزان ظرفیت کولر خواهد بود.

به عنوان مثال اگر محیط شما 12 متر طول و 15 متر عرض داشته باشد. حاصل ضرب این دو عدد در 25 می شود 4500 بی تی یو، بنابراین برای این فضا شما به کولر گازی با توان 4500 نیاز دارید. حالا به راحتی می توانید برای هر فضا و ابعادی مناسب ترین کولر را برگزینید و بهترین خرید را داشته باشید .

 با توجه به محاسبه ساده ریاضی که یاد گرفتیم. کولر گازی 12000 برای آپارتمان های مسکونی و محیط های کوچک اداری تا 70 یا 80 متر مکعب ظرفیت این کولر ها مناسب است و هوای دلچسبی را برای استفاده اعضای خانواده و یا کارکنان خواهید داشت. در هنگام انتخاب کولر مناسب به سایر عواملی که بر ظرفیت کولر تاثیر گذار هستند و در مقاله به آنها به اختصار اشاره شده توجه داشته باشید. تا بهترین و مناسب ترین گزینه را برای استفاده در سالیان متمادی انتخاب کنید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن