google-site-verification=2C4udZUURrBQ8PzfHJb1fuC78qofrYExl_7f99szS_w اسید خورنده رنگ خودرو - هیت نو: ترجمه تخصصی، مرکز خدمات ترجمه

اسید خورنده رنگ خودرو

مایع و قطره هایی که معمولا روی خودرو میافتند و بعد از مدتی خشک می‌شود و ما نیز به آن توجه نمی‌کنیم،

توسط HITNOW در 12 شهریور 1401

مایع و قطره هایی که معمولا روی خودرو میافتند و بعد از مدتی خشک می‌شود و ما نیز به آن توجه نمی‌کنیم، باقیمانده باران اسیدی است و اسید برای از بین بردن رنگ ماشین تلقی میشود.  وقتی باران یا برف می‌بارد، آلودگی‌های محیطی و زیستی  مانند  اسید سولفوریک و اسید نیتریک که توسط کارخانه‌ها، اگزوز کامیون‌ها و خودروهای سواری ایجاد می‌شود را به در خود حل کرده  و روی خودرو می‌نشاند که البته این پدیده موقع نشستن قطرات شبنم هنگام صبح نیز صادق است. آلاینده‌ها به دلیل سنگینی و اسیدی بودن  در انتهای قطره قرار می‌گیرند و به طور مستقیم با سطح رنگ خودرو  در تماس هستند. بر اثر تابش نور خورشید، آب تبخیر و اسید غلیظ می‌شود و باعث رد و اثر روی لایه شفاف می‌گردد که اثر آن روی سطح رنگ باقی می‌ماند. از این رو توصیه می‌شود بعد از بارش باران یا برف خودرو را در اولین فرصت بشویید زیرا برای رنگ بسیار مضر و یک نوع اسید محسوب میشود.

مشاهده فضله پرندگان روی بدنه خودرو،بهترین و طبیعی ترین اسید برای از بین بردن رنگ ماشین است و چیزی‌ست که همه صاحبان وسایل نقلیه با آن مواجه می‌شوند. اما مهم است که چه برخوردی با این تصویر که طبق ضرب المثل قدیمی قرار است خوش شانسی بیاورد و خرافه است! داشته باشیم..
پیش از همه بگوییم که فضله پرندگان به دلیل ترکیبات اسیدی یکی از آسیب رسان‌های جدی به رنگ خودرو می‌باشد. در صورتی که به موقع برای پاک کردن آن اقدام نکنید، اثر خوردگی دائمی رنگ را برجای می‌گذارد و هزینه نا به جایی به شما تحمیل میکند.

معمولا یک یا حداکثر دو روز برای پاک کردن اثر فضله پرندگان فرصت دارید. این زمان بستگی به شرایط آب و هوایی و نوع پرنده خواهد داشت. اما هر چه زودتر این اقدام را انجام دهید، احتمال خوردگی رنگ بدنه کمتر خواهد شد. حال رنگ بر شیمیایی:

رنگ بر ها بهترین اسید برای از بین بردن رنگ ماشین هستند که به منظور پاک کردن رنگ ها ،رزین ها و پوشش ها در سطوح مختلف به کار می روند.البته این فرایند شیمیایی می تواند با کمک روش های فیزیکی و دستی مثل سنباده زدن یا روش های حرارتی همراه باشد که البته در این روش ها امکان آسیب به سطح زیرین آن به طرز قابل توجهی بالا می رود..
در گذشته استفاده از رنگ بر های پایه سرب ها  استفاده زیادی داشت که اخیرا با تحقیقات صورت گرفته متوجه شده اند   با واکنش سرب در محیط رنگبری و راه یافتن آن به فاضلاب ، خطرات زیست محیطی فراوانی با توجه به سمی بودن این ماده برای انواع جانداران به وجود آورده و آب های زیر زمینی را به شدت آلوده می کند حتی میتوان گفت اسید برای از بین بردن رنگ ماشین که اهن است به شمار می اید.

انواع مختلفی از رنگبر ها وجود دارد که عمده آن ها شامل رنگ بر های قلیایی و حلالی می شود که شرکت دیجی شیمی  با اتکا به دانش و تجربه متخصصان مجرب  خود انواع این محصول را در سبد محصولات خود قرار داده است که قادر به رنگ بری از انواع رنگ های پودری الکتروستاتیک،رنگ های اکریلیک و پلاستیک ،رنگ های روغنی  اکلیلی و غیره می باشد. این محصولات به صورت مایع و ژلی موجود می باشد.
 
رنگ بر های مایع در مواردی که امکان نوع اسید برای از بین بردن رنگ ماشین دارند،مورد استفاده قرار می گیرد و امکان استفاده چند باره از آن ها وجود دارد.... همچنین برای قطعاتی که سطوح بزرگی داشته و امکان غوطه وری برای آن ها موجود نیست ،رنگبر های ژله ای مورد استفاده قرار می گیرد. ویژگی که رنگ بر های دیجی شیمی را از سایر رنگ بر های موجود در بازار تمییز می دهد،کاهش مخاطرات استفاده برای اپراتور و کاربر و اسانی استفاده از آن می باشد

https://digishimi.com/index.aspx?Article=Car-coloring-acid

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن