کافئین یک محرک بسیار قوی و در گاهی اوقات به عنوان مواد مخدر در جهان مورد استفاده قرار می گیرد. هر روز میلیون ها نفر برای بیداری ، کاهش خستگی ، بهبود تمرکز از قهوه استفاده می کنند. امروزه بیشتر مردم برای خرید قهوه اسپرسو از فروشگاه های معتبر و قابل اعتماد خرید می کنند. اسپرسو میکر تنها مرجع رست قهوه بوده و می توانید با سایت اسپرسو میکر همکاری در فروش را راه اندازی کنید.

کافئین خوب است یا بد؟

در واقع باید بگوییم شواهد نشان می دهد مصرف بیش از حد قهوه زیان آور بوده و باعث آسیب بدنی و مغزی می شود. در عین حال مصرف نکردن قهوه می تواند خستگی و بی حالی در بدن ما شکل بگیرد.

حقایق سریع در مورد کافئین

کافئین محرک است که به طور طبیعی در برخی از غذاها رخ می دهد.

اداره غذا و دارو حداکثر مصرف 400 میلی گرم در روز یا دو تا سه فنجان قهوه را توصیه می کند.

مصرف متوسط قهوه ممکن است کاهش وزن ، عملکرد شناختی و هوشیاری را افزایش دهد.

کافئین ممکن است تاثیر منفی بر بارداری ، باروری ، کنترل گلوکز و سایر جنبه های سلامت داشته باشد.

نوشیدنی های انرژی می تواند حاوی سطح بالایی از کافئین اما بعید است که خطرناک باشد مگر اینکه با الکل مصرف می شود.

پودر کافئین می تواند منجر به مصرف بیش از حد کشنده و باید اجتناب شود.

قهوه, چای, و شکلات همه حاوی کافئین هستند.

در داروهای تجویزی و بیش از حد (OTC) ، کافئین برای درمان خستگی و خواب آلودگی و بهبود اثر برخی از داروهای ضد درد استفاده می شود.

غذاهای حاوی کافئین می تواند کمک به بازگرداندن هوشیاری ذهنی شود.

وقتی صحبت از طبع قهوه می شود واژه مصلح نیز ظاهر خواهد شد، مصلح به ماده غذایی یا دارویی گفته می شود که می تواند باعث تعدیل عوارض جانبی آن غذا شود و هضم آن را ساده تر کند، هر ماده غذایی می تواند یک یا چند مصلح داشته باشد.

ما در قسمت قبل بیان کردیم که طبع قهوه سرد و خشک می باشد، پس استفاده از آن برای افرادی که دارای طبع گرمی می باشد نتایج مثبت زیادی به همراه دارد، که جلوگیری از سوختن خون و صفرا و درمان دردهای گرم را می توان مهمترین آنها بیان کرد، اما سوال اصلی اینجاست که افرادی که دارای طبع سردی می باشند چی؟

برعکس فواید نوشیدن قهوه برای افراد گرم مزاج، نوشیدن آن برای افراد سرد مزاج دارای نتایج و تاثیرات منفی می باشد و در بسیاری از موارد با بیماری همراه می شود، برای حل این مشکل لازم است تا این افراد قهوه را به همراه مصلح استفاده کنند که مهمترین آنها را می توان زعفران و زنجبیل دانست.

کافئین به طور طبیعی در برگ ها ، دانه ها یا میوه های بیش از 60 گونه های گیاهی  رخ می دهد ، از جمله:

خرید قهوه اسپرسو

دانه های قهوه

برگ چای و جوانه

آجیل دولا

لوبیا کاکائو

دانه گوارانا

کافئین در گیاهان به عنوان یک آفت کش طبیعی عمل می کند. این فلج و حشرات که تلاش برای تغذیه بر روی آنها را می کشد. با خرید قهوه اسپرسو از فروشگاه های آنلاین می توانید برای سلامتی و هوشیاری در تمرکز گامی بزرگ بردارید. اسپرسو میکر می تواند تمامی آنچه برای طرز تهیه قهوه و همینطور برای خرید فهوه سالم و لذت بخش است را یاد بگیرید.

ویژگی های کافئین در چای, قهوه, و شکلات, و آن را به طور منظم به آدامس اضافه, لوبیا ژله, وافل, اب, شربت, خمیر, دانه آفتابگردان, و تنقلات دیگر.

بزرگسالان سالم مصرف کافئین خود را به حداکثر 400 میلی گرم (میلی گرم) روز حدود 4 یا 5 فنجان قهوه محدود کنند. این مقدار با اثرات منفی همراه نیست.

مقدار کافئین موجود در برخی از غذاها و نوشیدنی های رایج عبارتند از:

یک فنجان قهوه 8 اونس: 95 تا 200 میلی گرم

یک نوشیدنی انرژی زا 8 اونس: 70 تا 150 میلی گرم

یک فنجان چای 8 اونس: 14 تا 60 میلی گرم

“نوشابه های انرژی زا” حاوی مقادیر مختلف کافئین.

کافئین ممکن است برخی از مزایای بهداشتی داشته باشد ، اما نه همه اینها توسط تحقیق تایید شده است.

کاهش وزن

کافئین ممکن است کاهش وزن را افزایش دهد یا از افزایش وزن جلوگیری کند ، احتمالا توسط:

با این حال ، کافئین یک جایگزین برای خواب نیست.

عملکرد ورزشی

کافئین می تواند عملکرد فیزیکی در طول ورزش استقامتی را بهبود بخشد.

با این حال ، اثرات آن بر ورزش کوتاه مدت و با شدت بالا باقی می ماند.

عملکرد مغز

کافئین گیرنده های آدنوزین در مغز تاثیر می گذارد. قهوه همچنین حاوی آنتی اکسیدان های پلی فنل است و این نیز در مسیرهای مختلف عمل می کند.

مطالعات نشان داده اند که نوشیدن قهوه ممکن است کمک به افزایش برخی از مهارت های تفکر و کاهش سرعت روانی است که همراه با سن.

با این حال ، تحقیقات بیشتری برای تایید این مورد نیاز است.

بیماری آلزایمر و پارکینسون

تحقیقات نشان داده است که مصرف کافئین مادام العمر ممکن است منبع خطر ابتلا به بیماری آلزایمر.

مطالعات همچنین گزارش کرده اند که افراد مبتلا به مصرف قهوه بالاتر خطر ابتلا به بیماری پارکینسون را کاهش می دهند.

حافظه

تحقیقات از دانشگاه جانز هاپکینز نشان می دهد که یک دوز کافئین پس از یک جلسه یادگیری ممکن است افزایش حافظه بلند مدت کمک کند.

کبد و روده بزرگ

پیشنهاد شده است که کافئین تنقیه ممکن است کمک به منبع روده بزرگ برای یک آندوسکوپی و یا کولونوسکوپی با حمایت از دفع صفرا از طریق روده بزرگ دیوار.

طرفداران ادعا می کنند که انما کافئین باعث افزایش سطح گلوتاتیون ، آنتی اکسیدان می شود و بنابراین از فرآیندهای طبیعی سم زدایی در کبد پشتیبانی می کند.

با این حال ، شواهد کمی برای حمایت از این نظریه وجود دارد.

مصرف قهوه ممکن است به کاهش خطر سیروز و کاهش سرعت پیشرفت بیماری در عفونت هپاتیت C کمک کند. مطالعات مشاهده شده نشان داده است که قهوه ممکن است مزایای حفاظتی برای افراد مبتلا به سرطان کبدی داشته باشد.