google-site-verification=2C4udZUURrBQ8PzfHJb1fuC78qofrYExl_7f99szS_w ترموکوپل چیست و چه کاربردی دارد؟ + انواع ترموکوپل صنعتی - هیت نو: ترجمه تخصصی، مرکز خدمات ترجمه

ترموکوپل چیست و چه کاربردی دارد؟ + انواع ترموکوپل صنعتی

همین مقاله به طور خلاصه برخی از خطاهای مرتبط اهمیت استعمال از آنان یا دلایل فساد ترموکوپل را توضیح می دهد. گون

توسط HITNOW در 8 آذر 1401
همین مقاله به طور خلاصه برخی از خطاهای مرتبط اهمیت استعمال از آنان یا دلایل فساد ترموکوپل را توضیح می دهد. گونه های ترموکوپل در اثاثیه گرمازا و اسباب و اثاث خانگی فراوان به کارگیری می شوند، بخاری‌، اجاق گاز رومیزی، تجهیزات گازی و غیره دارای ترموکوپل می باشند، وجود این قطعه در این تولیدات منجر شده که ایمنی مضاعف بیشتر گردد. امروزه وجود اشکال ترموکوپلها در کاربردهای متفاوت اضطراری می باشد، آن‌ها مهم استعمال از استانداردهای جهانی ساخت می شوند و دو سر انتهای همین محصولات ولتاژ متمایز را دارا می باشد، آن‌ها حیاتی نشان استاندارد و کیفیت متاع می باشند. دسته‌بندی نشده تمام دماها از -۲۰۰ تا ۲۳۰۰ جايگاه سلسیوس قابل اندازه‌گیری اصلی این دستگاه است. همین فلزات می‌توانند عناصری خالص باشند یا این که ترکیبی از عنصرها (آلیاژها) که ویژگی‌‌های آنها متفاوت است. ترکیب خاصی از فلزات به ایجاد ترموکوپل‌هایی سبب میگردد که در بازه‌های دمای خاصی عملکرد لطف دارد؛ بعضی ترموکوپل‌ها مطلوب اندازه‌گیری دماهای مضاعف گرم و بعضی مطلوب دوچندان سرد هستند. در زمان تعیین یک ترموکوپل، مسلما می بایست دوران معمول اندازه‌گیری مرتبط اساسی آن را بدانید تا انتخابی مناسب به جهت یک کاربرد انجام دهید.

هزینه تعویض و تعمیر ترموکوپل اجاق گاز چه میزان است؟

2- در منوی گشوده شده، در قسمت پایین، مورد Add to Home Screen را انتخاب کنید. شما میتوانید وب اپلیکیشن "سنس اتوماسیون" را به جهت دسترسی های سهل وآسان تر بعدی به کاغذ مهم موبایل خویش بیش تر کنید. تمامی چیز درباره تجهیزات درب کرکره‌ ای روزبه‌روز حیاتی افزایش علم و دانش انسان‌ها، دردسرهای تجهیزات دیرین نیز از بین می‌رود؛ این قضیه... یکی از از اجزا با برای سوق دهی آسانسور را می‌توان تابلو در اختیار گرفتن آسانسور دانست. غلاف حفظ کننده به علل متفاوت نظیر خوردگی یا اکسیداسیون دچار خلل شده باشد. زمانیکه سنسور تحت موقعیت فراوان سخت و غیرمنتظره ای قرار می گیرد.
  • این جور ترموکوپل عموما در صنعت های بیوتکنولوژی (زیست‌فناوری) و داروسازی کاربرد دارد.
  • نحوه عمل ترموکوپل کلیدی وصال حرارت به محلی که این دو فلز متصل می شوند ، جریان فراوان ضعیفی از محل اتصال ساخت می شود و به سمت سیم ها ، جریان می یابد .
  • سنسورهای ترموکوپل انواع یا تیپ های مختلفی دارا هستند که عبارتند از تیپ K، J، S، R, T, B, C .
  • ترموکوپل ها حیاتی سرعت پاسخ دهی مهربانی بدلیل اثبات هنگامی کوچک می باشند.
  • با رعایت یک‌سری نکته ها احتیاطی همان نتایج آرایشی آرمانی را بدست خواهد داد.
اندازه گیری و کنترل دما در فرآوری پتروشیمی، فراوان حائز حیاتی است. گازها و مایعات اهمیت شتاب و فشار بالا جریان داشته و اکثری از آن ها خواص خوردگی و فرسایش دارند. همینطور از آنجا که محفظه های نفت و گاز به محفظه های مستعد انفجار معروفند، از این رو باید تجهیزات آن ها به مجهز به سند EX و مطابق استاندارد ATEX طراحی و ساخته شوند. براین اساس سنسورهایی دمای مورد استفاده در این گونه صنایع ترموکوپل مهم، بایستی از مدل ضد انفجار باشند. به لهجه معمولی خیس ما می توانیم سیم داخلی ترموکوپل (جفت گرمایی) گونه K را که می خوا هیم دما را مطابق استاندارد های بین المللی تا 1260 مرتبه سانتیگراد درون غلاف حفظ کننده سرامیکی قرار دهیم. همینطور ما می توانیم به جهت ایجاد جفت حرارتی دسته S ای که قصد داریم دمای بالا تا 1400 رتبه سانتیگراد را میزان گیری کند، از غلاف سرامیکی KER 610 استعمال کنیم.

روش و چگونگی کالیبراسیون

در حالیکه ترموکوپل، یک دماسنج ترموالکتریک است که از تغییر ولتاژ/EMF برای دریافت تغییر‌و تحول دما به کار گیری می کند. بهره گیری از متریال غیر ترموکوپل، به عنوان Terminal Blocks یا این که اتصالات تا زمانی که گرادیان دما در دستگاه ها وجود نداشته باشد، مجاز است. اخبار جهانی عایق سرامیکی Mullite، یکی دیگر از متریالی میباشد که به عنوان غلاف محافظ به جهت سنسورهای فلزات با حجب و حیا ( S,RوB ) آیتم استعمال قرار می گیرند. به طور گسترده از متریال Inconel 800، نیز به جهت سنسورهای دما و هم به تیتر غلاف heater به کار گیری می گردد.

انواع ترموکوپل: گونهمدلمدلنوعگونهمدلدستهجورنوع C

ترموکوپل‌ها را می‌توان در صنعت های و کاربردهای متفاوت استفاده کرد، بنابراین اولین نکته برای گزینش ترموکوپل مطلوب به جهت هدف ها شما همین است که بدانید دقیقا چطور و کجا می خواهید از ترموکوپل استفاده کنید. برای مثال، مدل T کلیدی شالوده مسی حداکثر دمای 370C یا 700F دارد. از سوی دیگر، نوع K می‌تواند تا 1260C یا 2300F بکاربرده شود. حساسیت همین ترموکوپل، 30 µV/°C هست و غالبا در دماهای بالا آیتم به کار گیری قرار می گیرد. به جهت جبران سازی ولتاژ اتصال سرد نحوه های متعددی وجود دارااست ، ساده ترین نحوه قرار دادن اتصال سرد در کاسه یخ در درحال حاضر ذوب شدن صفر نمودن دمای اتصال سرد میباشد ؛ اما همین طرز در کار قابلیت و امکان پذیر نیست.

رایج‌ترین کاربردهای ترموکوپل‌ها چیست؟

در ساختار سطحی آن از یک روکش استیل و یا سرامیکی و ترمینال به کار گیری شده می باشد و به برهان مقاومت آن در برابر حرارت و همچنین رنج مضاعف گسترده آن در راستا میزان گیری دما، بخش اعظم در کوره های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. پیش‌تر در مجله فرادرس، اثر ترموالکتریک و کاربردهای آن را باز‌نگری کردیم. در این مقاله به یکی از از مهمترین کاربردهای ترموالکتریک، یعنی اندازه‌گیری دما می‌پردازیم. سنسورهایی که برای اندازه‌گیری دما از همین پدیده استعمال می‌کنند، ترموکوپل نامیده می‌شوند. در این مقاله، عملکرد ترموکوپل و انواع آن را باز‌نگری می کنیم و مثال‌هایی را در همین آیتم حل خوا‌هیم کرد.

تکذیب حذف فوق‌العاده ویژه کارکنان دولت در مجلس/مجلس فوق‌العاده ویژه را تا ۵۰ درصد ارتقا داد

اگر دو اتصال کلیدی دمای یکسان باشند، ولتاژهای تولید شده در اتصالات یکدیگر را خنثی کرده و جریانی در مدار برقرار نخواهد شد. در صورتی که دو نقطه اتصال دماهای متفاوتی داشته باشند، ولتاژهای متمایز تولید می شود و جریان در مدار جریان می یابد. بنابراین، یک ترموکوپل تنها می تواند اختلاف دمای بین دو اتصال را میزان گیری کند. در سر آن طرف بوبین که آزاد میباشد واشر ظریف پلاستیکی قرار دارد. همان‌طور که گفتیم درگذشته به جهت قرائت میزان دمای ترموکوپل به خاطر اخلاق و رفتار غیر‌خطی آن مهم مشکلاتی روبرو بودند اما امروزه اصلی ماژول‌های مضاعف مطلوب و ظریف می‌توان مقدار دمای ترموکوپل را به‌راحتی خواند. به خواسته استفاده در انواع کوره های برقی و حرارتی، از سنسورهای تایپ S, R, B, K به کار گیری می شوند. سیم ترموکوپل مقاوم در برابر حریق از مدل عایق سرامیکی مهم پوشش مس یا کابل MICCTC می باشد. فلزات به کار رفته در ترموکوپل جور N از نیسیل که شامل نیکل و سیلیوکون بوده و همچنین نیکروسیل که شامل فلزات نیکل، سیلیکون و کروم هستند می باشد. اين گونه دماسنج که به آن دماسنج غير تماسي هم گفته مي شود ، بر پايه رنگ نور تکثیر يافته از جسم بوده که در نهايت دماي جسم مورد لحاظ را اندازه گيري مي کند. براساس اين حقيقت که تمامي اجسام سياه يک میزان دمايي را نشان خواهند بخشید ، نتيجه ميگيريم که دامنه کاربردي اين جور دماسنج در دماهاي بالاي سرخ بوده و براي آهن تقريبا بالاي 500 جايگاه سانتي خرید المنت استخری گراد مي باشد. قیمت خرید کردن ترموکوپل همین جایگاه بندی آنها بالا و حساسیت آن بسیار کم و در حدود0 µV/°C و محدوده دمایی آن تقریبا -50 °C و +750 °C است. رنج عملکرد دمایی این جور ترموکوپل، دربین −50 °C و 400°C است. از مزایای ترموکوپل می توان به خرید ترموکوپل با قیمت مناسب، استحکام و استمرار بالا جهت مصارف صنعتی و اعتنا مناسب میتوان اشاره کرد. پس از آن که از عملکرد صحیح ترموکوپل اطمینان یافتید، می توانید شیر گاز محل ورود بخاری را باز نمایید. نکته دارای اینجاست که بایستی دمای نقطه سرد همیشه اثبات و معین باشد و در صورتی که این نقطه سرد دمای ثابتی نداشت و ممکن بود تغییر نماید حتماً باید نظیر یک ترموستات، دمای آن را توسط یک سنسور دیگر مانند سنسور دمای LM35 بخوانیم. علاوه براین یکی از از علت‌هایی که از غلاف برای ترموکوبل ها به کارگیری می‌گردد نگهداری از نقطه کوپل در برابر تنش و شوک‌های مکانیکی است. اعتنا داشته باشید غلاف حافظ دوچندان مطلوب و مهربانی به جهت ترموکوبل هست ، در شرایط معمولی شتاب پاسخ‌دهی خویش ترموکوبل بالاست ولی هنگامی شتاب پاسخ‌دهی تا حدودی ذیل می‌آید که از همین غلاف‌ها جهت محافظت از نقطه کو پل به کارگیری شود.

گاز کاغذ ای آلتون G516D

در پایین ، می توانید این جنس را تماشا نمایید و از شیوه سایت فروشگاهی ریموند اقدام به توصیه و خرید نمائید. در کل محصول استیل مقاومت بیشتری در برابر ضربه دارند در عاقبت علاوه بر به کار گیری در منازل ، به جهت به کار گیری در محیط های مالامال رفت و آمد نظیر رستوران ها و یا این که شرکت ها مطلوب خیس می باشند. بعد دوباره شیر اصلی گاز را گشوده کنید ،از صدا یا بو ، متوجه خواهید شد. که جریان گاز بر قرار می شود البته همین بار شعله ای درکار نخواهد بود.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن