google-site-verification=2C4udZUURrBQ8PzfHJb1fuC78qofrYExl_7f99szS_w استعلام نرخ بیمه نامه ثالث - هیت نو: ترجمه تخصصی، مرکز خدمات ترجمه

استعلام نرخ بیمه نامه ثالث

همین مبلغ در ماه های حرام(محرم، رجب، ذی القعده، ذی الحجه) به میزان یک سوم ارتقا می یابد. مبلغ دیه در سال 1400

توسط HITNOW در 1 مهر 1401
همین مبلغ در ماه های حرام(محرم، رجب، ذی القعده، ذی الحجه) به میزان یک سوم ارتقا می یابد. مبلغ دیه در سال 1400 به جهت ماه های حرام برابر تا 640 میلیون تومان می باشد. جدول جزئیات حق بیمه مبنا انواع وسایل نقلیه به جهت بیمه ناخواسته شخص ثالث در سال اعصاب از سوی بیمه مرکزی اعلام شد. خريد قسطي بيمه فرد ثالث كمك بزرگي است به افرادي كه مي‌خواهند حق بيمه را به رخ قسطي بپردازند. ادامه کار در رشته شخص ثالث برای شرکتهایی که در زمانه ثبت این ضابطه در حرفه بیمه شخص ثالث فعال هستند، منوط به دریافت مجوز از بیمه مرکزی ظرف مدت دوسال از تاریخ لازم‌الاجراء شدن این قانون می‌باشد. بیمه شخص ثالث یا بیمه مسئولیت مدنی دارندگان وسایط نقلیه زمینی یکی از از مهمترین و شناخته شده ترین بیمه طومار ها هست به طوری که در سال ۱۳۹۵ سی و سه درصد از بازار ۲۸۰۰۰ میلیارد تومانی صنعت بیمه به همین رشته تعلق داشته است . به دلیل دارای موضوع در بیشتر کشورها قوانینی حال و روز گردید که دارندگان خودروها مکلف و موظف شدند تا اساسی خرید بیمه شخص ثالث بتوانند زیان های ناشی از اتومبیل را به طور کامل جبران نمایند . بر مبنا همین ضابطه کلیه دارندگان وسایل نقلیه مکلفند که وسیله نقلیه خویش را نزد یکی از از شرکت های بیمه مجاز بیمه کنند . در میان گونه های طرح‌های بیمه‌ای که از جانب شرکت‌های متفاوت ارائه می‌شوند، بیمه فرد ثالث همچنان پرمخاطب‌ترین گونه بیمه است. فارغ از تردید یکی از عوارض اهمیت سهم بالای بیمه شخص ثالث در بازار ایران، ناخواسته بودن این بیمه است.
  • مأموران راهنمایی و رانندگی و پلیس راه مکلف میباشند که در صورت شناسایی وسایل نقلیه فاقد بیمه ‌نامه نسبت به اعمال جریمه ‌آنها اقدام کنند.
  • برای این مورد قضیه در بیمه ثالث کاربری ماشین بر پایه شخصی، بارکش، آمبولانس و … تقسیم بندی می شود.
  • مدت اعتبار بیمه طومار نیز به شما و به کمپانی بیمه‌گرتان بستگی داراست و ممکن چند روز یا این که حتی یکسری سال دارای داشته باشد.
  • قطعاً اين افراد بايد حق بيمه بيشتري نسبت به افراد كم تخلف بپردازند زيرا ريسك ضرروزیان اين افراد بيشتر است.
  • نمایندگی پورفرد با سابقه درخشان بیست ساله افتخار دارااست سرویس ها نوین بیمه را به شکل آنلاین و در بستر internet ارائه می‌دهد.
گفتیم که ارزش بیمه فرد ثالت در شرکت‌‌‌‌های متفاوت بیمه تفاوت چندانی ندارد البته بها همین بیمه نباید تنها ترازو شما به جهت خرید کردن بیمه ثالث باشد و در صورتی که به دنبال بهترین بیمه شخص ثالث هستید باید به عامل ها اکثری در گزینش آن اعتنا کنید. عامل ها مختلفی نظیر میزان پوشش مالی ارائه شده، توانگری مالی شرکت بیمه، کیفیت پرداخت خسارت، تعداد شعب پرداخت خسارت، سهم از بازار و... گاهی تایم ها اشخاص به دلایلی مثل فراموشی، مشکلات مالی، گم نمودن دفترچه بیمه و یا این که به دلیل گرفتاری و فقدان وقت بیمه فرد ثالث را تمدید نمیکنند. سقف تعهدات یا به عبارتی پوشش مالی حداکثر مبلغی هست که شرکت بیمه در برعلیه خسارات وارده به افراد ضرر چشم پرداخت میکند. پیشنهاد بیمه اهمیت ما همین هست که به دنبال شرکتی باشید که پوشش مالی آن بیشتر باشد. قابلیت داراست خودروی خود را بفروشید و بخواهید بیمه نامه را به خریدار انتقال دهید. در پیشین تخفیفات بیمه طومار هم ملازم اصلی ماشین به خرید کننده ماشین منتقل می شد اما همانطور که گفتیم از ابتدای سال 1400 این مورد قضیه تغییر پیدا کرده است. لازم است بدانید که از ابتدای سال 1400 ضابطه به‌این صورت کار می کند که اگر خودرویی را از فرد دیگری بخرید دیگر تخفیفات گذشته ان خودرو به شما منتقل نمی شود و در اختیار مالک گذشته باقی می ماند. رییس شورای خوب بیمه در نامه‌ای سهم علی‌الحساب هر یک از شرکت‌های بیمه را از عارضه ها اوضاع و احوال شده به خرید بیمه ارزان اعلام کرد. مدیریت تمام بیمه مرکزی از سامانه اعلام اینترنتی تصادف و دریافت ۲۴ ساعته ضرر آن تا سقف ۳ میلیون تومان رونمایی کرد. در ضابطه جديد بيمه فرد ثالث نرخ اين بيمه براي رانندگان حساس نمره منفي بالا و سوابق تخلفات رانندگي زياد اهمیت ساير افراد فرق مي‌كند. شخص دوم یا این که ثانی شرکت ارائه دهنده بیمه می باشد که در اینجا بیمه گر نامیده می شود. در عاقبت «شخص ثالث» به کلیه اشخاصی اطلاق میشود که در حوادث دارای ارتباط کلیدی وسیله نقلیه، ضرروزیان جانی یا این که مالی چشم باشند. راننده مقصر حادثه، فرد ثالث محسوب نمیشود و برای جبران خسارت‌های جانی راننده مقصر، بیمه حوادث راننده به ملازم بیمه‌نامه شخص ثالث ارائه می‌شود. در گذشته بیمه حوادث راننده مستقل بود ولی در درحال حاضر حاضر کلیدی توجه به قوانین جدید، منتخب از بیمه فرد ثالث محسوب می شود. طبق ضابطه جدید برای خسارت‌های کاهش از یک چهلم میزان پوشش دیه(مثلا به جهت سال 1400 پوشش دیه 640 میلیون تومان میباشد، در نتیجه برای ضرروزیان های کاهش از 16 میلیون تومان) ، دریافت کروکی به جهت اخذ زیان از شرکت بیمه بوسیله بیمه‌گذار لازم نیست. درضمن در نظر داشته باشید که در هر کجای مرزو بوم عزیزمان که هستید قابلیت و امکان صدور و ارسال بدون‌پول بیمه فرد ثالث اتومبیل شما در کوتاه ترین روزگار ممکن ( حتی روزهای تعطیل ) به وسیله شرکت بیمه پاسارگاد مهیا بوده و جای هیچگونه نگرانی نخواهد بود. از همین رو بیمه ملت اهمیت همکاری صندوق بازنشستگی کشوری در جهت تسهیل در خرید کردن بیمه نامه فرد ثالث مبادرت به ارائه خدمات به جامعه بازنشستگان نموده است. از آنجایی که جبران خسارات مالی در تصادفات فراوان پرهزینه میباشد، بیمه فرد ثالث مهم دریافت مبلغی به شکل نقد یا اقساط در کمتر ریسک هزینه های احتمالی باعث آرامش خاطر بیمه گذار میشود. بیمه شخص ثالث در واقعیت بیمه مسئولیت مدنی به جهت همگی اشخاصی میباشد که خودرو موتوری زمینی دارا‌هستند البته همین گونه بیمه در تیم بیمه طومار اتومبیل قرار گرفته است.

تمدید اینترنتی بیمه شخص ثالث

پوشش مالی خسارات وارده به وسیله نقلیه و اموال زیاندیده (به جز راننده) را تا سقف تعهدات بیمه گر جبران می‌نماید. دست کم پوشش مالی در سال 1400 هم اندازه 160میلیون ریال می‌باشد که بیمه گذاران کلیدی پرداخت حق بیمه بخش اعظم می‌توانند آن را ارتقاء دهند. همینطور سایت منبع خسارت‌های جانی وارده به راننده مسبب اتفاق را جبران می‌نماید. سقف جبران ضرر پوشش حوادث راننده برابر دارای میزان دیه مرد مسلمان در ماه‌های غیر حراممی‌باشد. عمومی علاوه بر این فرد می‌تواند تخفیف خویش را به خانواده سکو یک خود به این معنی که والدین، همسر و فرزندان منتقل کند. قابلیت و امکان انتقال تخفیف بین دو اتومبیل که به نام یک شخص هستند نیز وجود دارد ولی به جهت این انتقال می بایست پلاک و مدرک و بیمه‌نامه‌ی دو خودرو، تمامی به اسم یک شخص باشند و مبنای تحلیل تخفیف جدید، تخفیف اکثر است. برای نمونه درصورتیکه یک اتومبیل ۵۰درصد تخفیف داشته باشد و یک اتومبیل ۲۰درصد، پس از انتقال، تخفیف آخری همان ۵۰درصد میباشد و تخفیف‌ها باهم توده نمی‌شوند. هر زیاندیده ای که جراحت ببیند چه جانی و چه مالی فرد ثالث میباشد به استثناء راننده مسئول واقعه که فرد ثالث محسوب نمی شود.

مدارک موردنیاز به جهت دریافت ضرر شخص ثالث جانی (بدنی)

خیر ، گزینش کمپانی بیمه اعتبار و مناسب حق هر بیمه گزاری می باشد ، بنابراین در زمان تمدید بیمه فرد ثالث حساس شرکت بیمه دیگری ، قابلیت و امکان انتقال تمامی تخفیفات به بیمه طومار ثالث جدید وجود دارد. در دربین انواع طرح‌های بیمه‌ای که از جانب شرکت‌های متفاوت ارائه می‌شوند، بیمه ثالث همچنان پرمخاطب‌ترین جور بیمه است. به‌صورتی‌که درصورتیکه وسیله نقلیه‌ای ذیل همین پوشش نباشد، ممکن میباشد عواقب جبران‌ناپذیری داشته باشد. همان طور که از جدول فوق پیداست سال های عدم ضرر و زیان و دسته ماشین نیزدر تعیین ارزش بیمه شخص ثالث در سال 97 نیز نظیر سال های گذشته اثر گذاری گذار بوده است. این جدول که به وسیله بیمه مرکزی منتشر شده است مبنا تعیین نرخ اساس حق بیمه شخص ثالث می باشد.

خسارت راننده

در سال ۱۴۰۱، سهم متعددی از فروش گونه های بیمه نامه به بیمه فرد ثالث تعلق دارد. اما که شاید یکی از از دلایل استقبال از همین بیمه طومار طرح تحمیلی بودن آن باشد. راه دیگر اثبات قابلیت پوشش بیمه بدنه برایاتومبیل های معرفی شده،کارشناسی بازدید نخستین از وسیله نقلیه معرفی شده بوسیله کارشناس مورد تأیید کمپانی می باشد که کارشناس مزبور بایستی اساسی جواز کارشناسی تماشا نخستین و کد منحصر بوده و گزارش مربوطه را جهت صادر شدن بیمه نامهبدنه تنظیم نماید. درصورتیکه بیمه گزار پس از صدور بیمه ثالث جمهوری اسلامی ایران تصمیم به ارتقاء تعهدات مالی بیمه طومار بگیرد، نیاز به اخذ الحاقی‌ی ارتقاء تعهدات مالی بیمه ثالث است. در غیر این‌صورت از تردد وسایل مزبور توسط مراجع ذی‌ربط دوری می‌شود. شرکت‌هایی که سریعتر و اهمیت رعایت انصاف چک و پرداخت ضرروزیان را انجام دیتا و زمانه رسیدگی به گلایه طولانی نمی باشد در مجموعه بهترین بیمه فرد ثالث قرار می‌گیرند. مهم این حال مقدار پوشش مالی و تعهد شرکت بیمه حیاتی ترین فاکتور در گزینش بیمه شخص ثالث خوب تر به حساب می‌آید. چناچه به دنبال بیمه شخص ثالث خوب تر می‌باشید علاوه بر مورد ها ذکر شده میزان راضی بودن مندی بیمه گذاران کمپانی مورد نظرتان را نیز باز‌نگری کنید. از عوامل اهمیت تاثیر گذار بر قیمت پایانی حق‌بیمه و آنالیز ارزش بیمه شخص ثالث تخفیف عدم ضرروزیان بیمه است؛ به این معنی که به نسبت تعداد سال‌های عدم به کار گیری از بیمه ‌شخص ثالث به بیمه‌گذار تخفیف به شکل تصاعدی تعلق می‌گیرد. برای مثال اگر فرد 1 سال از بیمه ‌شخص ثالث خویش استعمال نکرده باشد و یا در تصادفی مقصر شناخته نشده باشد، به جهت تمدید بیمه‌نامه ‌شخص ثالث خویش در سال آینده مشمول 5% تخفیف حق‌بیمه می‌شود.

تامین امنیت ماشین صفر اساسی خرید کردن جی پی اس از ایران رهیاب

خسارت‌های وارد به خودرو‌های گران ارزش تا انجایی بود که افراد مقصر می‌بایت هزینه‌های بخش اعظمی بابت جبران خسارت‌ها از جیب خود بپردازند. بر شالوده همین قانون و تعریف و تمجید گران ترین خودروی متعارف مقدار خسارت‌های پرداختی برای همچین خودروهایی تغییر‌و تحول یافت. در مبنای همین قانون گران ترین خودروی متعارف خودرویی هست قیمت آن برابر اهمیت حداکثر نصف دیه در ماه حرام باشد. ( در سال 1400 برابر حیاتی 320 میلیون تومان ) براین اساس در تصادف حساس یک خودروی گران قیمت در صورتی که بها خودرو بیش از 320 میلیون تومان باشدو ضرروزیان پرداختی به صورت قاعده نسبی آنالیز میشود . آیتول، سامانه جامع ماشین من بهترین شرکت‌های بیمه فرد ثالث را یکجا توده کرده است. شما حیاتی مقایسه سرویس ها هر شرکت می‌توانید بهترین بیمه شخص ثالث را برای ماشین خود تنظیم کنید. بیشترین سهم خدمات شرکت‌های بیمه‌ای به ارائه استعلام بیمه فرد ثالث، محاسبه بیمه فرد ثالث، ارائه لیست بها بیمه شخص ثالث و در غایت ارائه خدمات به مشتریان خرید کردن بیمه فرد ثالث، اختصاص یافته است. این مدل از بیمه اهمیت مزایای فراوانی هست که در شکل پیدایش رخداد به یاری فرد خواهد آمد و او را از پیشامدهای ناگوار آن‌گاه از هر سانحه نجات خواهد داد. پایه انتخاب حق بیمه فرد ثالث و میزان پوشش مالی و جانی که به آن خواهیم پرداخت مبلغ تعیین‌شده به جهت دیه کامل یک انسان در ماه حرام است. هر ساله قوه قضائیه میزان مشخصی را به عنوان حق دیه کامل در ماه حرام اعلام می‌کند. دیگر پارامتر تاثیر گذار بر بها ,نوع وسیله نقلیه می باشد که بسته به توان و سیلندر اتومبیل ریسک احتمال وقوع رخداد را بالا میبرد, که طبیعی است حق بیمه شخص ثالث هم به تبع آن تغییر و تحول میابد. حیاتی توجه به ارتقا ریسک ماشینهای کهنه، در کل شرکت‌های بیمه نرخی به عنوان ضریب کهنگی در لحاظ گرفته می‌شود. همین نرخ به طور معمول برای خودروهایی حیاتی عمر بیش از 15 سال چک کردن شده و به ازای هر سال 2 درصد به مبلغ بیمه‌نامه طولانی تر می‌گردد. شرایط افراد را می‌توان اهمیت کارگزاشتن ردیاب و به کارگیری از نرم‌افزار برای شخصی که جی پی اس را نصب کرده، ردیابی کرد و استعلام بیمه شخص ثالث هم به امداد کد‌ ملی فردی که صاحب و مالک بیمه‌نامه است، در سامانه‌های مختلف انجام می‌شود. از آن جایی که بیمه فرد ثالث اجباری می باشد و همچنین مقدار تصادفات در سطح مرزو بوم بالا است، اعضا به دنبال شرکت بیمه ای هستند که بهترین خدمات را ارایه نماید. ، شرکت هایی را که بیمه شخص ثالث اقساطی در مشهد ارائه می­کنند را مقایسه نموده و اهمیت توجه به موقعیت ارائه شده هر شرکت، بیمه آیتم لحاظ خویش را خرید کنید.

چرا خرید کردن بیمه فرد ثالث لازم است؟

اما در مواردی می اقتدار همین بیمه طومار را به شکل کوتاه مدت کمتر از یک سال (۳ ماهه، ۶ ماهه و …) نیز ارائه نمود. هر جور ديه يا اَرش ناشی از صدمه، شكستگی، نقص عضو، ازكارافتادگی (جزئی يا كلی ـ موقت يا دائم) يا ديه فوت شخص‌ ثالث به منجر حوادث مشمول بيمه مسئله اين ضابطه است. هزينه درمان نيز در صورتی مشمول قانون ديگری نباشد، جزء تعهدات بيمه مسئله اين ضابطه خواهد بود. همگی خدمات ضروری برای رویه اندازی اتومبیل در محل رخداد و یا این که انتقال آن به نزدیکترین تعمیرگاه در مسیر حرکت بیمه گزار.

تخفیفات ویژه بیمه فرد ثالث

هر گونه زخم جسمی که به شخص ثالث وارد می شود، ضرر و زیان جانی نامیده شده و هر مدل دیه و ارش ناشی از همین صدمه همانند صدمه، شکستگی، نقص عضو و … از روش این خسارت قابل پرداخت می باشد. کل خساراتی که در حادثه به اموال شخص ثالث وارد شود در نوع پوشش مالی قرار می‌گیرد. سه بار و بیشتردو باریک بارتعداد خسارت40 درصد30 درصد20 درصدخسارت مالی100 درصد70 درصد30 درصدخسارت جانیهمچنین در قانون نو سقف پرداخت به جهت خودراهای لوکس و گران قیمت افزایش یافته است. در صورت بروز رخداد به برهان فقدان علایم راهنمایی و رانندگی یا خرابی مسیرها و جاده‌ها و …. شرکت بیمه میتواند طبق رای دادگاه ضرر و زیان خویش را از ارگان مربوطه دریافت کند. در 24 ساعت شبانه روز و از هر مکانی میتوانید بیمه نامه خویش را خرید کردن و یا این که تمدید کنید. شما میتوانید به صورت اینترنتی بیمه فرد ثالث خود را از وبسایت بیمه حیاتی ما خریداری فرمائید و در تمام روند خرید کردن مشاوره تخصصی دریافت کنید. بیمه فرد ثالث یک بیمه نامه اجباری است، لذا همانطور که مطابق ضابطه تخفیف عدم ضرر سبب ساز کاهش مبلغ حق بیمه خواهد شد طبق به عبارتی قانون، تاخیر و یا عدم تمدید همین بیمه طومار باعث اعمال جریمه بیمه گزار خواهد شد که این مبلغ به رخ روزشمار و حداکثر آن یک سال میباشد. با به اتمام رسیدن تاریخ سررسید بیمه فرد ثالث جریمه ای به صورت روزانه تحلیل شده و به حق بیمه ثالث بیشتر می شود و به هیچ عنوان قابل تخفیف و بخشودگی نمی باشد. درصورتیکه نمایندگی و یا این که هر کارگزاری بیمه چنین کاری را به جهت کاهش جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث انجام دهد به عنوان تخلف بیمه ای به شمار می رود. دست کم پوشش مالی موسسات بیمه به میزان یک چهلم مبلغ دیه در ماه های حرام میباشد. شاید خریدارزانترین بیمه فرد ثالثاز حق تقدم های خرید کردن هر بیمه گذاری باشد ولی بدانید که داشتن بیمه طومار ای که در روزگار خسارتبالاترین خدماتو همراهی را دارای شما داشته باشد بهترین مورد در خرید بیمه نامه ثالث است. درصورتیکه نیز قصد مقایسه قیمت این بیمه طومار رادارید می توانید به راحتی اصلی استفاده از کامل شدن فرم قرار گرفته در ابتدای همین ورقه اهمیت امداد کارشناسان کاردان بیمه تایم نسبت به اخذ مشاوره مبادرت نمایید . مطمئنا کمپانی بیمه ای می تواند در ارائه سرویس ها بالاترین کیفیت را داشته باشد که درسطح بالایتوانگریقرار داشته باشد. همین پوشش برای جبران هزینه های مالی می باشد که در اثر اتفاق رانندگی به اموال تحت مالکیت شخص ثالث وارد می شود.. مقدار پوشش مالی به جهت سال ۱۳۹۶ ، از ۷ میلیون تومان تا ۳۰ میلیون تومان می باشد ، محاسبه حداقل پوشش مالی در هر سال اهمیت دیه در آن سال نسبت دارااست و یک چهلم دیه ماه حرام می باشد. تبصره۱ـ در صورت وجود اختلاف ميان بيمه گر و مسبب حادثه، ثابت موارد فوق در مراجع قضائي پارسا رخ خواهد گرفت. تبصره ـ در صورتي كه در يك حادثه، مسؤول آن به پرداخت بيش از يك ديه به هر يك از زيان ديدگان محكوم شود، بيمه گر مكلف به پرداخت كل خسارات بدني است، اعم از اينكه مبلغ مازاد بر ديه، كمتر از يك ديه كامل يا بيشتر از آن باشد. تبصره۵ ـ ارزيابان خسارات مسئله ماده (۳۹) و كارشناسان ارزياب خسارت شركتهاي بيمه و كارشناسان رسمي دادگستري در زمان برآورد خسارت، موظفند طبق اين ماده اعلام نظر كنند. اصلی توجه‌ به‌ اینکه‌ انسان همواره‌ در معرض‌ خطر انواع‌ مختلف‌ بیماری‌ها بوده‌ و هست‌، به ناچار به جهت معالجه‌ بیماری و بهبودی، متقبل‌ هزینه‌‌های سنگین‌ پزشکی، دارو، عمل‌ها‌ی جراحی و مخارج‌ بیمارستان‌ می‌شود. به‌ خواسته کمک‌ در پرداخت چنین‌ هزینه‌هایی، بیمه‌های درمانی طراحی و به متقاضیان ارائه می‌گردند. البته در بعضا از تصادفات خاص مانند تصادف‌های زنجیره‌ای، نیاز یا عدم نیاز به کروکی و گزارش بستگی به لحاظ مامور واقع در صحنه تصادف خواهد داشت. دو فقره بیمه طومار فرد ثالث برای یک اتومبیل صادر شده باشد به طوری که تاریخ اعتبار آنان هم پوشانی داشته باشد. در اولین گام به این می‌پردازیم که حق بیمه فرد ثالث بر چه اساسی انتخاب میشود و بعد از آن به عامل ها مؤثر بر ارزش آخری خوا‌هیم پرداخت. همین پوشش هرگونه خسارت‌ مالی و دنیوی كه به‌دلیل تصادف یا این که بازخورد ماشین بیمه‌شده به اموال افراد ثالث وارد میگردد را جبران می‌کند. این زیان ممکن هست جراحت به خودروی دیگر باشد یا اجسام اثبات نظیر گاردیل و درخت و جدول یا این که حتی حیوانات. در رخ مفقودی بیمه‌نامه، قابلیت صدور المثنی برای بیمه‌نامه فرد ثالث وجود ندارد؛ ولی مدرک مفقودی صادر خواهد شد. هريك از طرفين مي تواند پیاله مدت بيست روز از بیان رأي در منشاء قضائي ذي صلاح اقامه دعوي كند. ب ـ مبلغي معادل حداكثر يك سال حق بيمه اجباري كه از دارندگان وسيله نقليه اي كه از انجام بيمه مسئله اين قانون خودداري كنند وصول مي شود. تبصره۲ـ در رخ تعليق يا لغو پروانه فعاليت شركت بيمه، پرداخت خسارات مالي كه برعهده شركت بيمه مذكور میباشد مشمول ماده (۴۴) قانون تأسيس بيمه مركزي ايران و بيمه گري تصویب شده ۳۰ /۳ /۱۳۵۰ خواهد بود. تبصره۱ـ ميزان تعهدات صندوق براي جبران زیان هاي بدني متساوی مبلغ مقرر در ماده (۸) اصلی رعايت تبصره ماده (۹) و مواد (۱۰) و (۱۳) اين قانون است. تبصره۴ـ منظور از خودروي متعارف خودرويي می باشد كه قيمت آن كمتر از پنجاه % (۵۰%) سقف تعهدات بدني كه در ابتداي هر سال معین مي شود، باشد.
آخرین مطالب