google-site-verification=2C4udZUURrBQ8PzfHJb1fuC78qofrYExl_7f99szS_w آموزش پارتیشن بندی هارد لپ تاپ سونی نحوه پارتیشن بندی هارد دیسک - هیت نو: ترجمه تخصصی، مرکز خدمات ترجمه

آموزش پارتیشن بندی هارد لپ تاپ سونی نحوه پارتیشن بندی هارد دیسک

بهترین شیوه پارتیشن بندی برای هارد تازه یا این که آکبند چیست ؟ اینها و مورد ها کلیدی دیگر را در همین مقاله می

توسط HITNOW در 1 مهر 1401
بهترین شیوه پارتیشن بندی برای هارد تازه یا این که آکبند چیست ؟ اینها و مورد ها کلیدی دیگر را در همین مقاله می آموزیم. یکی از کارهایی که بایستی برای شیوه اندازی لپ تاپ انجام داد، پارتیشن بندی درایوهای لپ تاپ است. منظور از پارتیشن بندی هارد لپ تاپ در واقع تقسیم بندی یا جور بندی کردن فضای ذخیره سازی دستگاه است.
  • دقیقا مثل تصویر پایین کار نمایید و در قسمت Volume label نام یا عنوان درایو رو وارد کنید.
  • چنانچه هارد اکسترنال فقط از یک پارتیشن حیاتی حجم بالا ساخته شده و فضایی برای تولید پارتیشن دیگر وجود ندارد می بایست نخست آیتم Resize تعیین شود تا قسمتی از فضای خالی را به جهت تولید پارتیشن نو در اختیار کاربر قرار دهد.
  • به همین ترتیب، هیچ کدام از داده‌های شما در طول همین فرایند، پاک نخواهند شد.
  • در این تراز کار شما دو گزینه فرمت کردن و فرمت نکردن و نیز انتخاب نام آیتم حیث برای پارتیشن در قسمت Volume label یک گام به تراز نهایی ایجاد پارتیشن نزدیک می شوید.
  • که این کار بوسیله نرم افزارهای پارتیشن بندی هارد دیسک قابل انجام است.
توجه داشته باشید که قبل از انجام پروسه پارتیشن بندی هارد از داده ها خویش بکاپ تهیه کنید زیرا اهمیت یک حرکت اشتباه احتمال از دست رفتن داده ها وجود دارد. در پنجره بعدی شما کلید Delete دارید که به کمک آن می‌توانید تمام پارتیشن‌های موجود را پاک نمایید و یا اساسی استعمال از آیتم New پارتیشن جدیدی را تولید کنید. با انتخاب همین دکمه پنجره‌ای به شما سناریو داده میگردد که می بایست ترازو پارتیشن خود را در آن وارد کنید. ببخشید من یه هاردی دارم که قبلا پارتیشن بندی شده و متاسفانه الان تو یکیش میشه ویندوز کارگزاشتن کرد و تو سایر نمیشه. من یدونه از درایوهامو حجمشو اندک کردم و یه درایو نو ساختم و میخوان توش ویندوز کارگزاری کنم، البته هنگام نصب میگه که نمیشه رو این درایو ویندوز کارگزاری کرد.

بررسی و تست تندرست باتری لپ تاپ در ویندوز 10

از دیگر امکانات این برنامه می‌توان به امکان انتقال سیستم‌عامل به یک درایو دیگر، بازیابی پارتیشن‌های حذف شده، بازیابی فایل‌های پاک شده، چک فضای ذخیره‌سازی سیستم اشاره کرد. در شرایط GPT دیگر محدودیتی برای ظرفیت هارد دیسک نمی باشد و هارد های کلیدی ظرفیت بالا را نیز می توان به راحتی پارتیشن بندی کرد . داده ها مربوط به پارتیشن ها بر بر روی خود پارتیشن ها قرار می گیرند و مثل MBR در سکتورهای پنهان ذخیره نمی شوند . چنانچه می خواهید میزان پارتیشن احتمالی را معلوم نمایید باید قبل از انتخاب کلید Shrink آن را بر حسب مگابایت در قسمت مربوطه وارد کنید. بسته به سرعت هارد شما همین سطح می تواند تعدادی دقیقه طول بکشد البته وقتی همین تراز تمام شد شما یک فضای غیر منحصر خواهید داشت که کنار درایو فیزیکی و در نیمه تحت کاغذ Disk Management اکران دیتا شده است. عمومی دقیقا مانند تصویر تحت کار نمایید و در قسمت Volume label نام یا این که تیتر درایو رو وارد کنید. سپس از گزینش گزینه‌ی مورد‌نظر و تایید اون به‌وسیله‌ی OK به مرحله‌ی سپس می‌ریم. اما اگه هارد شما جدید نباشه یا قبلا یک درایو از اون ساخته‌شده باشه، بااین گزینه رو نمی‌بینید. Diskpart ابزاری مستقل از CMD می باشد و پوسته یا این که Shell یگانه به خویش را داراست اگر چه این پوسته مشابه به CMD است. با دقت به آنکه هاردهای اکسترنال امروزه در گنجایش های متعدد و بالایی ساخته می شوند ممکن هست کاربران برای به کار گیری معمولی و سرعت بالا تر از دیتا ها و داده ها خویش کلیدی مشکلاتی مواجه شوند. پارتیشن بندی نمودن هارد اکسترنال سبب ساز می شود که فرد مدیریت بهتری بر بر روی هارد داشته باشد، امنیت اطلاعات خود را بالا غالب شود و کارایی و شتاب هارد را ارتقاء دهد. برای پارتیشن بندی نمودن هارد نحوه های متفاوتی وجود دارااست و کاربران می توانند نیز از امکانات سیستم عامل ویندوز و هم از قابل انعطاف افزارهای منحصر برای این عمل استفاده کنند. Parted Magic یک دیسک زنده منحصر هارد اکسترنال توشیبا دسته canvio advanceدیسک است.

تفاوت MBR و GPT در زمان پارتیشن بندی هارد

در ابن مقاله قصد داریم به آموزش به گفته این تارنما معتبر اکسترنال بپردازیم. بر بر خلاف هارد دیسک‌های داخلی، عمده هاردهای اکسترنال از قبل پارتیشن بندی و فرمت شده هستند. اهمیت این حال، ممکن است در بعضا هاردها پارتیشن بندی شکل نگرفته باشد. اگر نیاز پارتیشن بندی هارد اکسترنال یا تغییر در جور پارتیشن بندی دارید. برای تولید پارتیشن روی منتخب از هارد که کلمه Unallocated در جلوی آن چشم می شود کلیک کرده و آن را تعیین کنید. آن‌گاه روی واژه New کلیک نمایید و در کادری که در تحت به اکران درخواهد آمد ترازو پارتیشن را معین کنید. توسط مثلث های کوچکی که روی نیز به صورت وارونه قرار گرفته اند می توانید اندازه پارتیشن درخواستی خود را تغییر و تحول دهید.در پایان هم پس از گزینش میزان پارتیشن بر روی سوییچ Apply کلیک کنید. پس از ساختن اولیه پارتیشن روند را دوباره برای ساخت پارتیشن نو تکرار کنید. هم میتوانید هارد اکسترنال خویش را پارتیشن بندی کنید و نیز هارد اینترنال که در لپ تاپ یا کامپیوتر خود دارید. امروزه به علت ارتقا گنجایش هارد دیسک ها و به همین علت که حفظ اطلاعات در فضای تبارک نامرتب است پارتیشن بندی امری اجتناب ناپذیر است. اگر در کامپیوترهای امروزی که هارد دیسک های اصلی ظرفیت بالا دارا هستند به لطف مدیر نشوند باعث مشکلاتی خواهد شد. ۲- Drive 0 Unallocated Space را انتخاب نمایید و دکمه New را بزنید. تفاوت primary مهم logiacal در این می‌باشد که Primary به پارتیشن‌های مستقل گفته میگردد در حالیکه logical به پارتیشن‌هایی گفته می‌گردد که باطن یک پارتیشن extended ساخته می‌شوند. اعتنا داشته باشید که ممکن است پارتیشنی به نام System Reserved را بازدید کنید. زمانی که پنجره را بستید به پنجره Disk Management نگاه نمایید تا پارتیشن تازه خویش را تماشا کنید. درصورتیکه پارتیشن خود را فرمت کرده باشید شما می بایست چیزی نظیر تصویر پایین داشته باشید.

Paragon Partition Manager :

در واحد راهنمای پارتیشن بندی هارد دیسک در این نمایندگی به امداد خدمات مشاوره ای تخصصی می توانید درباره فرآورده گزینه حیث خود داده ها موثر و مختصری به دست آورید. در قدم دوم به جهت ساخت پارتیشن از ابزاری در ویندوز به کار گیری می کنیم که disk management نام دارد. ابزار Disk Management به عضو اجازه می دهد که درایوهای پارتیشن را در کنار یکدیگر قرار دهد. برای دسترسی به همین ابزار بهترین نحوه همین میباشد که در نوار ابزار سرچ در ویندوز اسم همین ابزار را سرچ نمایید یا می توانید در منوی run diskmgmt.msc بنویسید. هنگامی که این ابزار باز می‌گردد باید یک پنجره به نام DISK را تماشا کنید. در همین پنجره از کاربر خواسته می شود تا یکی از از روشهای پارتیشن بندی را تعیین نماید و از آن طریق پارتیشن بندی را انجام دهد.

روش پارتیشن بندی هارد خام لپ تاپ و کامپیوتر در موقع کارگزاری ویندوز ۱۰، ۸ و ۷

چنانچه هارد اکسترنال تنها از یک پارتیشن اساسی حجم بالا ساخته شده و فضایی به جهت ایجاد پارتیشن دیگر وجود ندارد بایستی در آغاز مورد Resize انتخاب شود تا گزیده از فضای خالی را به جهت تولید پارتیشن نو در اختیار کاربر قرار دهد. به جهت این عمل می بایست پارتیشن موجود بر بر روی هارد گزینش شده و بر روی آن کلیک راست شود تا گزینه‌ Move/Resize به اکران در بیاید. این گزینه به عضو اجازه می دهد که ظرفیت یک پارتیشن را تغییر‌و تحول دهد و فضای کافی برای ایجاد پارتیشن دوم مهیا شود. برای آن که بدانید بین GPT و MBR کدام یک را تعیین کنید، می بایست به لطف نسبت به تفاوت های همین دو با خبر باشید. پس یار ما باشید تا شما را از جزئیات تفاوت هایی که MBR یا این که GPT دارند، مطلع کنیم. پس از اتمام همین مراحل درایو نو با رنگ مشکی به جهت شما اکران دیتا خواهد شد. Diskmgmt.Msc را تایپ کرده و Enter را بزنید تا Disk Management گشوده شود. ورژن فعلی MySQL خویش را میتوانید از کنترل پانل cPanel خویش سمت چب در نصیب stats مشاهده کنید.

انواع دیسک در پارتیشن بندی هارد در کارگزاری ویندوز

شما می توانید این برنامه را در ویندوز ۱۰، ۸، ۷، ویستا و XP قابل نصب است. شما همینطور می توانید از همین برنامه به جهت ایجاد درایو فلش ویندوز قابل بوت استعمال کنید، سیستم دلیل را به یک هارد مختلف انتقال بدهید و تمام اطلاعات را از یک پارتیشن یا این که درایو پاک کنید. برای هارد اکسترنال اپل دیسک خویش اولین کاری که می بایست انجام دهید همین می باشد که ابزار Disk Management ویندوز را گشوده کنید. یک طریق پر سرعت برای انجام همین کار همین است که در قسمت جستجوی منوی Start کلمه partitions را تایپ کنید. از لیست نتایج سناریو دیتا شده ابزار Create and format hard disk partitions را انتخاب کنید. همواره در طول تاریخ یک عدد از کلیدی ترین و ترسناک ترین امور در کامپیوتر ، مدیر هارد دیسک بوده است. میشه ویندوز دوم رو نیز روی همون درایو کارگزاری کرد ولی فایل‌های ویندوز کهن نیز باقی می‌مونن. حتی ممکنه زمان بوت ویندوز هر توشه مجبور باشین از در بین دو ویندوز، یک عدد رو به جهت بوت انتخاب کنین. از شما دعوت می کنم حساس من یار باشید تا نحوه‌ی پارتیشن‌بندی در یک شیوه‌ی فراوان آسون و کاربردی رو به شما یاد بدم که در بخش اعظم ویندوز‌ها نظیر ویندوز 10 و 8 اجرا و تست‌ شده. سپس از اون به سراغ پارتیشن‌بندی در سیستم‌عامل اوبونتو میریم. ۱- در فضای خالی راست کلیک کرده و گزینه Initialize Disk را تعیین می کنیم. زمانی که دارید پارتیشن‌های نو تولید می‌کنید، بایستی تفاوت دربین انواع پارتیشن، به این معنی که extended، primary و logical را بدانید. با این حال، اکثر ما کلیدی مدیر هارد دیسک و باز‌نگری و محاسبه روی آن را نادیده می‌گیریم که می‌تواند پیامدهای جدی بر روی تن درستی رایانه ما داشته باشد. ویندوز پی‌ای (همچنین به تیتر ویندوز گوشه و کنار پیش‌از کارگزاری و WinPE هم شناخته می‌شود) یک نسخهٔ سبک از ویندوز میباشد که در رایانه‌های شخصی، ایستگاه‌های کاری و سرورها به جهت عیب‌یابی سیستم دلیل در حالی که رایانه آفلاین است به‌کار می‌رود. صفحهٔ آبی مرگ به تیتر یک "خطای ایست" یا این که یک "بررسی اِشکال" شناخته می‌شود. همین صفحهٔ خطا، به وسیلهٔ سیستم عامل‌های خانوادهٔ مایکروسافت ویندوز در برخورد اهمیت خطاهای بحرانی اکران دیتا می‌شود. اصطلاح صفحهٔ آبی مرگ به علت رنگ تماما آبی صفحهٔ همین پیغام نادرست تولید شده است. دومین مشکلی که ممکن است اهمیت آن روبه‌رو شوید پارتیشن هایی که بیش از 32 گیگابایت گنجایش دارا‌هستند امکان استفاده از فایل FAT32 وجود ندارد. در تعریف پارتیشن بندی بایستی بگوییم یک تقسیم بندی منطقی برای کل فضای هارد است. وقتی که شما یک هارد دیسک را به کامپیوتر ویندوزی متصل نمایید به صورت پیش فرض صرفا یک پارتیشن به اسم C داراست که شما می‌توانید پارتیشن های تازه به آن بیش تر کنید. بعضا اعضا پیشرفته‌تر ویندوز علاقه‌مند هستند یک پارتیشن مجزا برای فایل‌های فردی خود بسازند. وقتی ویندوز مجدد کارگزاشتن می‌گردد می‌توانید درایو سیستم را فرمت کنید و پارتیشن داده‌های شخصی‌تان سوای هیچ گونه تغییری دست نخورده بماند. روی کلید “Execute Operation” در گوشه بالا کلیک کنید و بر روی آیتم “Apply” بزنید تا کلیه تغییرات اِعمال شود. فضای مورد نظر را به مگابایت و در دربین دست‌کم و حداکثر در نظر گرفته شده وارد کرده و آیتم Next را تعیین کنید. در آخر از شما جهت فرمت فضای جدید سوال می شود مورد OK را گزینش کرده تا پارتیشن نو فرمت شود. نکته نهایی درباره نوع فرمت پارتیشنی میباشد که مد حیث دارید. ساعت کاری دکان کلیه روزه به غیر از روزهای تعطیل ( شنبه تا چهار روز شنبه ) از ساعت 11 صبح الی 20 و روزهای پنجشنبه از ساعت 11 الی 15 میباشد، واجب به ذکر میباشد 24 ساعت شبانه روز پاسخگوی شما دوستان خوب هستیم. به رخ کلی در پارتیشن Primary امکان بوت شدن وجود البته این قابلیت در پارتیشن Logical به دلیل MBR وجود ندارد. درست هست که MBR و GPT ویژگی های فراوان لطف را ارائه می دهند، اما اساسی همین حساب شما به یک سیستم مبتنی بر UEFI نیاز دارید تا از شتاب بخش اعظم بهره مند شوید. پس از آن که خطاها شناسایی شدند، GPT می تواند به راحتی مبادرت به تصحیح مشکلات خود کند. از MBR فقط برای درایو های 2 ترابایتی می اقتدار استفاده کرد و هر مقدار عمده از 2 ترابایت، غیرقابل توزیع و غیر قابل استفاده است. اولی نکته ای که بایستی نسبت به آن باخبر باشید، این می باشد که مهم وجود آن که GPT جدیدتر و نوین تر است، اما نمی قدرت همین را هم نادیده گرفت که گهگاه نیاز به MBR کماکان احساس می شود. Disk 0 شماره هاردی هست که می خواهید پارتیشن را بر روی آن بسازید. Cmd را در فریم جستجوی ویندوز تایپ کنید، بر روی Command Prompt راست کلیک کرده و ” Run As Administrator ” را گزینش کنید. کلام درایو و سیستم پوشه را به عنوان NTFS تهیه کنید، “Finish” را کلیک کنید. اگر آن گاه از آن از شما کارگزاشتن macOS را بخواهد، قبلی ورژن دردسترس macOS را در درایو پارتیشن بندی شده نصب خواهد کرد. احتمالا نیاز باشد که قبل از آپگرید سیستم عامل به ورژن macOS Mojave، سیستم عامل macOS Sierra را کارگزاری کنید. به طور نمونه می‌توان همزمان ویندوز ۷ و ۸ را در سیستم خود داشته باشید و در واقع می‌توانید بدون تولید تداخل سیستم ادله های گوناگون را روی درایو های گوناگون کارگزاشتن نمایید. فکر نمایید که سیستم‌عامل شما نصبه و هارد جدیدی رو به سیستم طولانی تر کردید یا این که قصد دارید که هارد خودتون رو دوباره پارتیشن‌بندی کنید. برای همین فعالیت کافیه که دکمه‌ی آغاز بر روی صفحه‌کلید رو بزنید و بعدش نوشته پایین رو تایپ کنید. دارای اینکه پارتیشن‌های جداگانه را در سیستم دلیل خود به شکل درایو‌های انقطاع از هم می‌بینید، البته این پارتیشن‌ها در واقع بر روی یک هارد قرار دارا‌هستند و از نظر فیزیکی به به عبارتی هارد محدود هستند. بله همین قابلیت و امکان وجود داره، کافیه به نصیب Disk Management ویندوز برید. اما در پارتیشن‌بندی به شیوه‌ی GPT می‌تونید تا 128 پارتیشن تولید کنید. من به شما سفارش میدم که دارای تکنولوژی پیش برین و از GPT به کارگیری کنید. می‌توانید هر یک از همین پارتیشن‌ها را Mount یا این که Unmount کنید. توجه روند زیر در سیستمی که ویندوز ۱۰ دارااست اجرا شده می باشد البته شما می توانید این طریق را در ویندوز ۷ و ۸ بکار ببرید. به جهت تولید پارتیشن از فضاهای اختصاص نشده یا این که فضاهای آزاد بر روی فضا کلیک راست نمایید و از منوی ظواهر شده New Simple Volume را انتخاب کنید. به مراد کارایی بهتر سیستم را Restart نمائید و بعد از آن در قسمت My Computer از پارتشین بندی نو لپ تاپ سونی استعمال کنید. حرف آیتم حیث درایو را وارد نمایید و سیستم فایل را به تیتر NTFS تهیه و تنظیم کنید. می توانید تعداد پارتیشن هایی را که می خواهید ایجاد کنید، سفارشی نمایید و سبک پارتیشن مورد لحاظ خویش را MBR یا این که GPT تهیه و تنظیم کنید. یا این که می توانید تنظیمات پیش فرض ارائه شده به وسیله Easeus Partiton Maste را بپذیرید. برای مثال می‌توانید سایز پارتیشن را تغییر تحول دهید، 2 پارتیشن را ترکیب کنید، فرمت و تعمیر پارتیشن‌ها هم از بقیه امکانات NIUBI Partition Editor به‌حساب می‌آیند. رئیس دیسک دشوار مثل حفظ از رایانه در برابر بدافزار و سایر تهدیدها امری به طور کامل حتمی و با است. در عاقبت تولید تعدادی پارتیشن بر روی یک هارد، تاثیر خاصی روی شتاب آن نخواهد داشت. در صورتی که روی یک هارد دست‌بالا به 4 پارتیشن نیاز داشته باشید، می‌توانید 4 پارتیشن از جور primary بر روی آن ایجاد نمایید. البته اگر بخواهید 6 پارتیشن روی یک هارد داشته باشید، می بایست 3 پارتیشن primary و یک پارتیشن extended بر روی آن ساخت نمایید و بعد 3 پارتیشن logical را باطن پارتیشن extended بسازید. یا این که این که یک پارتیشن primary بسازید و یک پارتیشن extended و پارتیشن اکستند خویش را به پنج پارتیشن لاجیکال تقسیم کنید. پایانی کاری که پس از پایان پارتیشن بندی برای تثبیت پارتیشن های ساخت شده باید انجام اعطا کرد فرمت کلیه درایوهای ساخت شده می باشد.با همین عمل در حقیقت پارتیشن های ایجاد شده را می توانید به سیستم خویش بشناسید! چنان چه می خواهید مابقی فضای هارددیسک ما‌نده را نیز پارتیشن بندی کنید، در این برگه دکمه Enter را فشار دهید.
آخرین مطالب